fredag 21 december 2012

Solat solarium i 20 minuter

Nu när jag har ljusat upp håret och klippt mig ville jag även bli lite brun. Brukar köra med spraytan hemmabruk men jag ville se om solariebränna håller längre.  Jag hann till solariet 25 minuter innan det stängde, så hann sola i 20 minuter. Trodde jag skulle bli brun men jag har fött barn så inget är ju som förr. Fick en massa fräknar istället. Haha. Tänkte gå upp tidigt imorgon och sola ytligare en gång och se om jag får färg.

 Jag har faktiskt väldigt flammig hy i ansiktet, därav vill jag vara lite brun i ansiktet, för då syns det inte lika väl.

De där 20 minuterna i solariet bara flög iväg. Jag var helt själv på Solstudion. Nu snackar vi EGENTID!!!  Måste ta ut en massa egentid känner jag. Skojade med Gabbe idag då han sa nåt om uscados/escados (finns två stavningar).  Jag frågade om jag kunde gå och sola sent på kvällen.

Gabbe- Du behöver inte slösa dina escados på att sola, jag däremot skulle behöva slösa för jag har så många.

Jag- Släng dig i väggen, jag har en hel jävla skattkista full, så jag måste börja ta ut en massa egentid. Du däremot har skulder till mig.

Gabbe- Jag kan simma i mina escados som Joakim Von Anka.

Jag- Men ge dig! Du skulle behöva spara ihop några för du är skyldig mig så mycket.

Gabbe- Jag kör vagnen nu. Det ger väl några?

Jag- Är du seriös? Jag kör vagnen varje dag. Vet du hur mycket vagn jag har kört? Vill du räkna med det?

Så jag tänkte börja försöka tänka på mig själv och ta ut en massa egentid. Har ju som sagt min ”skattkista”;)

På listan står ölkväll, spaeftermiddag, bio, vandra på isen och grilla korv i skogen.

3 kommentarer:

  1. Alla mammor behöver egentid för att åter få motorn igång till femmans växel. :-)hoppas din kille/sambo/ man hjälper dig ( män har en tendense att vilja slinka undan)

    SvaraRadera
  2. Egentlig va är det? Jag skulle verkligen med behöva det, bara att ens få bada eller få en natts sömn står högt på julklapps listan. Kram Madde grattis till körkortet förresten :)

    SvaraRadera
  3. (män har en tendense att vilja slinka undan) : Menar du inte.... Verkar vara ett vanligt fenomen.
    När får kvinnan sin belöning efter att ha burit tungt i 9 månader, förstört/offrat sin kropp och sen fött barn som kan vara som en svår misshandel. Vad får vi?

    Åt på stan för en stund sen. Kom in en fin kvinna som knappt kunde gå. Hennes kille höll i ett nyfött barn. Kvinnan såg ut att ha så ont. Kunde inte titta på henne för det gjorde ont i hela mig.

    Undra om hon ville följa med, sa jag till min mamma. Tänk om killen kunde sagt, ligg i sängen och vila dig älskade. Jag tar barnet och åker och köper mat till oss.

    Nu kankse hon ville följa med. Eller så förstår hon inte förns långt senare att hon borde legat och läkt. (som jag)

    Var nån status på facebook som fick massa likes. Ett par hade varit och handlat med ett nyfött barn. Kvinnan frågade sin man om hon inte skulle hjälpa till att bära. Då sa mannen, du har burit tillräckligt och pussade henne i pannan. Denna handlig fick väldigt mycket uppmärksanmhet. Varför? Jo, för det är ovanligt.

    Suck suck.

    SvaraRadera