söndag 30 december 2012

Antonios 1-årskalas

Idag har vi haft Antonios 1-årskalas. Det var lättare än jag trott. Allt gick så bra med Antonio och de andra barnen. I början följde han efter en flicka vart hon än gick, men senare lekte han med alla.

Barnen tyckte det var superkul på Antonios rum och de lekte där mestandels under hela kalaset. Jag kände mig så nöjd så, att det passade både killarna och tjejerna och alla åldrarna som kom. Köket var en favorit för alla barn.
På kalaset bjöds det på sjukt mycket att äta. Vi hade gjort pastasallad med dressing, köttbullar, baguetter i ugn, olika ostar och pålägg. Tårta, muffins, kakor, cokies, m.m.

Han fick massa fina presenter. De har varit utspridda över hela lägenheten men jag kanske kan plocka ihop alla imorgon och fota vad han fick. Bland annat  fick han två fina färgglada tröjor, träbilar, köksredskap, tårta i tyg och massa annat.

Kalaset var jätteroligt.  Är supernöjd med hans kalas. Jag fick faktisk också en present. En blomma av min bästis med ett Grattis-till-körkortet-kort till.

Här kommer bilder från Kalaset.


2 kommentarer:

  1. Jättefint dekorerat med ballonger i mysiga färger, bra inspiration där! Han har det bra Antonio som har dig som mamma som lägger så mycket tid på att han skall få ha det så fint omkring sig!

    SvaraRadera
  2. Lotta, tror ej han bryr sig så mycket. Men jag ville ju göra så fint för alla gäster å. Barnen fick stora ballongknippor när de gick. De fick ta med sig partyhattar om de ville. De som gick bland de sista fick med sig massa bullar och kakor.

    Jag satte pyntet högt upp för annars skulle de minsta riva ner det och äta upp det. Haha.

    Innan kalaset gick jag runt med Antonio och tittade på alla ballonger och flaggor. Titta, titta, sa jag. Och när han satt på golvet lutade han sig bakåt och tittade upp i taket så han nästan ramlade.

    När han blir äldra måste man ju planera lekar och goodiebags. Blir bara dyrare och dyrare. Hade han fyllt år på sommaren hade jag lätt haft kalas ute med cirkustema. Lånat en ponny barnen fick rida på. Gabbe kunde varit clown. Haha

    SvaraRadera