torsdag 27 december 2012

2012-12-27 Antonio fyller 1 år idag!


Antonio i sängen när han vaknar och vi sjunger Ja må hEn leva för honom. Nej då, vi sjung Ja må han leva. Han skrattade och vandrade med blicken mellan mig och Gabbe.

Idag för ett år sedan, de första timmarna på dygnet, pressade jag ut Antonio. Nu har ett år gått. Gud så långsamt. Känns som de första månaderna var 5 år sedan. Jag minns inte det första halvåret så bra pga att hjärnan suddat ut allt, för det var ju inte den bästa starten som mamma för mig. Men nu minns jag allting klart och tydligt.
Jag kan inte tänka mig hur allt skulle vara om Antonio inte fanns. Världen skulle ha saknat honom. Världen behövde Antonio på något vis.

Undra hur många gånger jag pussar honom per dag? Minst 20. Jag är så rädd att jag ska ångra något senare. Typ, varför passade jag inte på att pussa sönder hans bebiskinder när han var så liten och söt? Lite så tänker jag så jag gör allt jag känner för och kommer på. Än så länge har jag inte ångrat att jag gjort något för lite.

Jag ska inte sitta här och skriva kärleksförklaringar för många andra mammor känner precis som jag gör. Så ni fattar vad jag menar, alla djupa känslor och all lycka i hjärtat?
Kollage med bilder på ordet birthday vintage googlat

Grattis hjärtat mitt på din födelsedag. 1 år blir du idag. Hurra hurra hurra för Antonio.

Ni får jättegärna också gratta Antonio om ni vill. Det gör ni i kommentarsfältet. Jag lovar att läsa upp alla hälsningar högt för honom.

17 kommentarer:

  1. Grattis till eran sötnos! Hälsa honom att han ska passa på och äta massa kakor idag, för idag kan väl inte mamma och pappa säga nej? ;)

    SvaraRadera
  2. E.T: Jo det kan vi.Haha. Kakor är big NO NO! Det är ju socker i allt annat han äter. Rån, sylt, marmelad, pannkakor m.m. Jag vill inte skapa ett sockerberoende med godis, tårta och kakor.

    Jag tänkte åka pulka med honom idag med dn blöta snön ser verkligen inte lockande ut.=(

    Så idag blir det mer städning och sen pyntning inför morgondagens kalas...och lördagens kalas.

    Ska hälsa Antonio grattis från dig.=) Tack tack

    SvaraRadera
  3. Å så fina bilder. Grattis Antonio!

    SvaraRadera
  4. Ett stort grattis till din underbart söta unge:-) har följt din blogg i sen januari och tycker de har varit väldigt inspirerande och många gånger till stor hjälp för mig.. Fick själv en pojke i februari och mådde inte så bra efter förlossningen. Vågade inte söka hjälp för ja förstod inte riktigt att de kunde bli så efter en förlossning då alla ja känner som fått barn e så himla glada och allt gått så himla bra. Ja tyckte de va skönt att du vågade säga att du inte mådde bra allt hade inte gått toppen. Ville bara säga tack för en bra blogg och gratta din son, men nu blev de jätte långt.

    SvaraRadera
  5. Min underbart söta unga hälsar tack för grattiset=)

    Jag tyror inte jag förstod förns i efterhand hur dåligt jag hade mått. Lite så har det varit.

    Roligt att du tycker om min blogg. Blir så glad så=)

    SvaraRadera
  6. Grattis fina Antonio! Hoppas du får en underbar dag.

    SvaraRadera
  7. Anna: han har ju kalaströja idag så det kan vara bli bra :)

    SvaraRadera
  8. Grattis till stora killen =)

    SvaraRadera
  9. Grattis till sötinos-ungen! Hoppas att du får en riktigt kulig dag med roliga presenter och massa pussar i nacken och bebisvecken av mor och far! Cool frissa dagen till ära oxå :D

    SvaraRadera
  10. Vad är det för dag? År det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Antonios födelsedag/grattis du ljuva liv önskar mormor

    SvaraRadera
  11. Stort grattis till söta Antonio från mej och Liam:)

    SvaraRadera
  12. Grattis lilla stora Antonio på din dag! Tänk att det är ett år sen pandan hälsade på mig. <3 Hoppas alla kalas blir roliga, vi grattar när vi kommer hem igen! :) Ja, världen skulle saknat honom om han inte var här! <3

    Kramar från Malin och Anton!

    SvaraRadera
  13. Grattis sötnosen.. Tänk att du redan är 1 år.. stora killen nu =)

    Hoppas ni får ett underbart kalas, ta en massa bilder så man får se hur fint du pyntat och fixat *nyfis*

    *kram och grattis igen*

    SvaraRadera
  14. Ett stort grattis från oss här hemma till söta Antonio på 1- års dagen , från Bea, Adam och Olle;)

    SvaraRadera
  15. Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år.. Grattis Antonio.

    SvaraRadera
  16. Grattis! En av de sötaste bebisar jag någonsin sett!

    SvaraRadera
  17. Grattis Antonio! Du är den coolaste grabben jag sett! Hoppas du haft en underbar födelsedag! :D (Du måste le jättestort när du läser upp de haha)


    Tycker det är så sjukt underbart att följa dig och din familj. Fattar inte att han redan är ett år! Det var typ igår han föddes ju :P Men jag antar att man har lite annorlunda tidsuppfattning som läsare :P:P:P

    Ha de bäst!

    SvaraRadera