torsdag 17 november 2011

Till bebisen i magen: KIDS-WOOD plockhjul

Jag älskar rustika träleksaker. Har köpt ett KIDS-WOOD plockhjul. Den är så fin och enkel. Den kan stå upp eller rullas över golvet. Den är från 1 år men klossarna är i fina färger, så jag tror den går hem genom att jag skakar hjulet och bara visar upp det.
Utvecklar barns motorik och lär dem om former och färger. Med 6 klossar i olika former och färger samt 2 öppningar att lägga dem i. Ett perfekt sätt att lära sig saker medan man leker!

 Jag har en hel lista, i mitt huvud, på leksaker jag vill ge min son under hans första år. Tex en bultbräda, xylofon, gåvagn, en fin ugn från IKEA med massa tillbehör, kanske en gunghäst med fårskinn att sitta på. De små sakerna är givna, de större får kanske inte plats i hemmet, så de får stanna kvar i mitt huvud.=)


Har ni några favoritleksaker till små barn? 0,1 och 2 år.

Skriv gärna och tipsa mig!

6 kommentarer:

  1. Alltså, vad har du på dig för kläder? Jag kommer ju vara tjock hela vintern och vet inte vad jag ska sätta på mig? Byxor går snart inte mer och jag vill inte ha sånna där muppbyxor med resår upp över naveln! Förra gången körde jag tunika+ leggings men nu är det för kallt!

    SvaraRadera
  2. bultbräda är från 2 år ;) en ettåring slår med hammaren all annanstans än brädan annars :) kolla en hemsida får du se åldern

    SvaraRadera
  3. Ja ja, tänker nog att Marlene int köper någe innan åldern är inne. Tat int så allvarligt. Marlene köp en bultbräda när de finns på secondhand o spar.

    SvaraRadera
  4. Ja ja, tänker nog att Marlene int köper någe innan åldern är inne. Tat int så allvarligt. Marlene köp en bultbräda när de finns på secondhand o spar.

    SvaraRadera
  5. Såna där "muppbyxor" är faktiskt supersköna! Bästa köpet jag har gjort iaf. Men smaken är ju som baken;)

    SvaraRadera
  6. Ninni, jag kör leggings för de går att dra upp hur långt man önskar. Strumpbyxor gick i början men inte så bra nu. Vissa strympbyxor går.Man kan ha leggings med strumpbyxor över. (tjocka strumpbyxor, kan se lite virkat ut om du fattar)

    Knästrumpor till. Lättast att få på mig och det är skönt till mina stövlar.

    Kort kjol från H&M basic, 50 kr, och sen har jag väl 7 olika överdelar som passar just nu. Kjolen är för att täcka baken eller magen.

    Muppbyxor, är det med en del för magen. Jag har två par som jag ALDRIG har använt.

    Jag skulle kört med leggings eller strumpbyxor även om jag inte är gravid för jag tycker att jeans är så oskönt.

    SvaraRadera