lördag 12 november 2011

Hylla till sovrummet

Det är tomt i sovrummet. Speciellt över sängen.
Vill inte ha tavlor då jag är mer för nytta med stil, som då en hylla. IKEA har fått in en massa fina hyllor. Funderar på tallrikshyllan *2 ovanför sänggaveln. Man kan då ha tavlor på första hyllplanet och kanske två böcker på andra hyllplanet bakom pinnen. På krokarna kan man hänga nåt fint. En ängel i tyg med långa ben.

Jag tror nog att jag skiter i om den passar i sovrummet, ska ha den (eller 2) i alla fall för jag har länge önskat mig en tallrikshylla och de brukar kosta 700-1200 kr. Denna är från IKEA och kostar bara 400kr.

Har en vägg till att fylla. Har en griffeltavla som skall upp på den väggen, men fastnade lite för flåren vägghylla. Ska gå och tänka lite på vad jag egentligen vill ha. Fint blir det i alla fall.


19 kommentarer:

  1. Jag har en kort fråga; Hur har du råd med all shopping, inredning, ommålning osv som du pysslar med? Du verkar ju inte ha något jobb... :s
    Vad jobbar Gabbe som för han måste ju tjäna massor...

    SvaraRadera
  2. Vi klubbar hem det mesta från bukowskis.

    SvaraRadera
  3. haha!
    Det var nog den roligaste kommentaren på länge Hanna *ironi*

    SvaraRadera
  4. Sv: Ja precis, inte direkt dyrt. Dyrare att köpa nya saker. Du har ju ofta begagnade saker som du målar om. Både billigare och bättre för miljön.
    Gratis pysseltips är ju underbart!
    Jag tycker du är grymt duktig på att pyssla förresten.

    Ang kläderna. Tack snälla, kul att du gillar dom.
    Jag blev helt kär.
    Jag köper ganska ofta på nätet, men det blir massor som man aldrig får på sig men jag köper ofta billiga kläder så det känns aldrig som att jag förlorar så mkt. Ibland byter ut ett plagg med en kompis om hon har nåt som passar mig bättre och hon hellre vill ha mitt plagg.
    Anledningen till att jag nätshoppar är för att jag har lite svårt att ta mig ner på stan med 2 barn. Bökigt med vagnen i vissa butiker.

    SvaraRadera
  5. Klubbar du hem kläderna från Lindex osv?
    Klubbade du hem en ny barnvagn?

    Jag ställde en seriös fråga... När jag själv var arbetslös hade jag bara kunnat drömma om att shoppa nya kläder åt mig själv. Måla om sovrummet osv.
    När vi fick barn köpte vi en ny barnvagn och den hade vi sparat till länge, och då hade vi båda heltidsjobb.

    Måste uppenbarligen ha klivit på en öm tå eftersom du inte vill svara... Hade du haft jobb och tjänat egna pengar hade du ju svarat det istället för ett snorkigt svar!

    SvaraRadera
  6. Btw, tack för att du kallar MIG idiot...

    SvaraRadera
  7. Håller med dig Hanna. Marlene kunde bara svara ja eller nej på om hon har ett jobb. Man ska inte ge idiot förklaring på frågor som ens läsare ställer.
    Hon lever med stor sannolikhet på hennes killes pengar och någon sorts bidrag( akassa, f-kassa osv) .
    Marlene du som bloggar borde åtminstone svara på dina läsare istället för att vara spydig.

    SvaraRadera
  8. Fast jag anser att det var en lite dum fråga då jag gör om saker, målar, lackerar m.m.
    Barnvagnen hade jag väl också sparat till.

    Jag lever inte på min killes pengar. All inreding, sovrummet, kläder m.m köper jag själv. Därav blir jag arg. Dumma kommentarer får dumma svar. Punkt slut.

    Har alltid jobbat men nu när det är ca 5-6 veckor kvar är jag hemma.

    SvaraRadera
  9. Anonym: Det var ju ingen fråga, det var ett påhopp. Du skriver anonymt och ingen vet vem du är. Blir så trött på sånna som ni.

    SvaraRadera
  10. Det är fint med en hylla ovanför sängen, men lite synd att det var krokar på dessa. Ser då så kökaktigt ut eller hallhylleaktigt. Men du lyckas nog få det att se bättre ut än vad jag kan föreställa mig. :) ska bli kul att se hur det blev sen.

    SvaraRadera
  11. Även om Marlene skulle "leva på sin killes pengar" så spelar väl inte det någon roll om det nu vore så?
    Dom bor ihop och ska ha ett barn tillsammans då lever man väl på lika villkor?
    Det är ju deras gemensamma liv det handlar om.
    Om Marlene målar, shoppar, köper barnvagn och grejar med möbler så gör hon ju det för både sig själv OCH Gabriel.
    Förstår inte det här med snacket om "killens pengar" när en tjej shoppar eller fixar med nåt.

    SvaraRadera
  12. Låter som att någon är VÄLDIGT avundsjuk på marlene. Hon har väl all rätt i världen att inte svara på din fråga. Hon har oxå all rätt i världen att utelämna sitt jobb i bloggen. Och har man en skyldighet som bloggare att svara på alla frågor? Jag är relativt ny läsare på marlenes blogg men ja tycker det är mysigt att titta på alla hemgjorda pysselgrejer som hon gör.

    SvaraRadera
  13. Hanna & Jonna. Va bra ni skriver. Kramar till er båda=)

    SvaraRadera
  14. Håller helt klart med Jonna jag med.
    Tack marlene, kram på dig :)

    SvaraRadera
  15. Det är roligt att folk alltid måste spela avundsjukekortet så fort någon blir kritiserad.
    För det första; Jag kritiserade aldrig Marlene. Jag undrade om/vad hon jobbade.
    För det andra; Jag är inte ett dugg avundsjuk på henne.
    För det tredje; Om man driver en stor blogg där man skriver om sitt liv får man tyvärr tåla frågor, dumma eller inte. Det är ett val man gör att offentliggöra sitt liv....

    SvaraRadera
  16. Roligt skrivet.
    Det står: Kul att folk måste spela avundsjukekortet så fort någon blir kritiserad.

    Och sen står det" För det första så kritiserade jag dig aldrig Marlene"

    Inget hån alltså, det såg bara roligt ut.
    Du skriver på ett sätt som lätt uppfattas som avundsjuka.
    Du undrar hur Marlene kan råd med vissa grejer då du själv inte hade det fast ni jobbade heltid.
    Och sättet man ställer frågan avgör rätt mycket.
    Din fråga kunde ha ställts mycket bättre utan att den missuppfattades.
    Frågorna var alltså snorkigt ställda och då får ett snorkigt svar, så enkelt är det.

    Förlåt om jag lägger mig i här men kunde inte låta bli när någon blir kritiserad ;)

    SvaraRadera
  17. Men den här diskussionen har jag missat....trist att det blir sådan här stämning på den här trevliga bloggen.

    Inte för att det spelar någon roll men jag upplever inte alls dig som någon som shoppar stup i ett och gör av med massa pengar?!

    Kram till dig Marlene!!

    SvaraRadera
  18. Hej Marlene!

    Jag har också haft funderingar över hur ni har råd osv. Visst det är billigare med att göra om saker själv. Jag är missunnar dig inte dig allt fint du köper/gör om utan vill helt enkelt ha lite tips på hur man ska ha råd. Jag har inte ont om pengar själv utan jobbar heltid. Kan du inte berätta vad du gjorde innan du blev sjukskriven så alla som skriver taskiga kommentarer kan få veta?

    Jag älskar att läsa din blogg och får ofta mycket inspiration.

    /Lisa

    SvaraRadera
  19. Lisa, i kategori "inredning" finns allt samlat under ett och samma tak.

    Jag jobbade med männsikor. mer får man inte skriva...

    SvaraRadera