fredag 4 november 2011

Äntligen hittat den perfekta spjälsängsmobilen

Har länge varit på jakt efter en babymobil som inte är klumpig, stor, och går i alla tänkbara färger. Nu har jag köpt en fin mobil med söta figurer på. Man drar upp dosan så snurrar den och spelar en fin melodi. Man kan ta av stängerna med figurerna på, så bara dosan är kvar. Därför har jag köpte en annan mobil i trä med fina små ankor på. Har knytit en knut på snöret så det bara är att hänga fast den på dosan. Då kan jag byta mellan två olika och se vad som går hem. Tröttnar bebisen så kan man ju hänga upp lite vad man vill. Smart va? Bara att göra egna mobiler.

 Babymobil från MAKI. Finns på babyproffsen.
 Mobil med ankor från BAMBAM. Tror det är ett holländskt märke. Här är deras sida. (välj "översätt" så ni förstår något) Sakerna är helt underbara. Helt i min smak. Låt er inspireras. Kanske man kan göra  något själv.

4 kommentarer:

  1. Tänk på hur bebisen ser mobilen underifrån..
    Ankorna ser han bara fötterna på medans den andra har lutande gubbar som syns bättre. Sen vill ju bebisar se färg, ju starkare ju bättre, så att ha en helvit är fint hemma men gör bevisen gör den ingenting...

    SvaraRadera
  2. Mohahahahaa!! snygg bild ;) Härligt att du fick till det tillslut! Puss

    SvaraRadera
  3. Fint, även fast jag tycker ankorna ser läskiga ut. :P Måste säga att de flygande sebrorna var sötare, och som sagt, bebisar älskar färger! :)

    SvaraRadera
  4. Vad fin!! Om jag var bebis skulle jag trivas jättebra i ditt hem, verkar jättefint och mysigt!

    SvaraRadera