torsdag 17 november 2011

Mamma bjuder på mat och konditori

Har varit med min mor på lunchen. Hon bjöd på mat på en restaurang här i närheten. Det var köttfärslimpa med kokt potatis och lingonsylt. Till det tog jag inlagd gurka, kokta morötter och oliver. Jag åt och åt och åt. Till slut gick det inte att svälja mer så jag gav upp. Var svårt att äta då jag inte kan böja mig fram över tallriken för magen tar emot bordskanten. Hahahah.

Vi gick en promenad efter maten för att piggna till. Då blev den gravida dottern sugen på lussekatter så vi gick till ett konditori. De hade inga lussekatter men mamma köpte mig en vaniljbulle och en kolakaka. Bullen och halva kakan försvann.

-Vad gör du.!? Du var ju så mätt så du knappt kunde gå och nu har du ätit upp det där.

- Ja, men det var så gott. Nu har mitt socker gått både upp och ned så nu måste jag nog hem och sova…

4 kommentarer:

  1. Måste säga att jag verkligen älskar hur du ser ut på de här bilderna! Så enkelt och vacker!

    SvaraRadera
  2. Håller med! :) Vill ha dina stora vackra ögon! Inte mina små grisögon...

    Tack för tipset med BUS-sprayen. Känner mig redan mycket fräschare! :)

    SvaraRadera