tisdag 1 november 2011

Pyssel av saker jag hade hemma blev en krans till fönstret

Av saker jag hade hemma har jag gjort en krans till fönstret. Vill man att kransen skall bli riktigt rund får man köpa en frigolitkrans att klä på Panduro. Fast tanken var ju här att det inte skulle kosta ett öre.
  1. För att göra själva basen/kransen så tog jag en pappkasse och klippte i motsatta hörn. Sen klippte jag den mitt itu i botten så jag fick två ungefärligt stora bitar.
  2. Jag tog ena hörnet och rullade mot det motsatta. Då fick jag en anvlång korv som jag tejpade på för att korven inte skulle går upp.
  3. Tog den färdigrullade koreven och rullade in i den andra biten kasse på samma sätt. Detta för att få den tjock.
  4. Böj till, till en cirkel och fixera med tekp.
  5. Riv remsor av ett vitt tyg.
  6. Ta bort alla trådar som blir när du river.
  7. Rulla bitarna till små "bandagerullar". Blir lättare att rulla på kransen då.
  8. Jag valde att limma här och där med limpistolen.
  9. Riv en smal bit för att få "snöret"
  10. Gör en rosett av en tygremsa och fäst på kransen och snöret.

1 kommentar: