måndag 21 november 2011

Min hund blir söt-tokig när jag kommer hem med godis

Min mamma köpte två påsar med lite gott-gott till Hiro idag. En påse med torkat kött och en påse med tonfisk. När jag kom hem blev han helt till sig. Tog plastpåsen och släpade iväg med den över golvet. Jag hjälpte honom att ta upp godiset och så fick han välja vilket han ville ha. Han blev helt tokig. Han skakar, hoppar och flåsar. Jag ger honom lite tonfisksgodis och sen är det dags för det torkade köttet. Då tar han påsen med köttet och springer iväg. Knäppis! Sen springer han tillbaka till mig och blir helt förvirrad så han springer mellan mig och den ivägsläpade kött-påsen.  


Godiset vi brukar köpa till Hiro heter Planet  Pet, Society. Han favorit är Tuna Bites och innehåller 100% tonfisk.  

11 kommentarer:

  1. Gud så söt han är! Nästan så jag vill köpa en liten hund också!! :)

    SvaraRadera
  2. ååååååååh, Lia blir exakt likadan, hon gräver i påsen tar paketet och drar iväg för att försöka öppna det, när hon märker att det inte går öppna springer hon tillbaka med det till mig och börjar gräva i mitt ben att jag ska öppna haha så knasiga. Köper också Planet Pet, tonfisk. Min tjej är helt galen i fisk. Det bästa är också att man skänker pengar till välgörenhet när man handlar Planet Pet :)

    SvaraRadera
  3. Shit vilken skön dialekt du har då, var kommer du ifrån? :p

    SvaraRadera
  4. Anonym ang dialket. Hahahaha. Jag har väntat heeela dagen på den här kommentaren. Hahaha. Hörde själv att det var så där gnälligt i videon. Jag är född och uppvuxen i Västerås. Min pappa är uppvuxen i Hallstahamar. Gabriel( min kille) säger att det är min pappa som är från Hallsta, inte jag!! Jag blir lite mobbad här hemma för min dialekt. Vissa ord säger jag på mitt eget vis.

    Förvånad över att flera inte kommenterade det, då det var så extremt i denna video. Hahaha.

    SvaraRadera
  5. Haha jag tänkte precis kommentera din dialekt! Jag kommer själv från Västerås men kom fram till att du då inte pratade samma dialekt som någon jag känner, måste vara halstahammar dialekten som du brer på i den här videon ;)

    SvaraRadera
  6. Ja, ibland blir det lite konstigt. Hahaha. Den här videon blev extrem asså!!! Visade Gabriel. Vi bara skrattade. Jag gör det ju inte med flit.

    SvaraRadera
  7. Hej! Så söt. De godiset är de ända jag använder till mina hundar :) min tik är galen i tuna med medans min hane äter allt han kommer åt som går att äta. Haha
    Lycka till med bebisen som är på väg. Kram

    SvaraRadera
  8. men vilken otroligt söt hund! :)

    SvaraRadera
  9. Så kul att se honom på video! Min lilla älskar också de där köttbitarna. Men jag får honom inte att rulla runt, vet inte hur jag ska få fram det, snurra, hi five och lite sånt kan han. Rulla runt är helt omöjligt för oss... Tack för att du bloggar om Hiro och hopps det går bra med bebismagen.
    /L

    SvaraRadera
  10. L: Kan han ligg? Då är det enkelt. Bara att ha godis framför nosen och snurra, så snurrar han efter. Finns massa bra videos på hur man lär sin hund olika trix. Tex har djurmagazinet sin egen hundcoach Fredrik.
    gå in på Youtube och skriv Hundcoachen Fredrik Steen ,så kommer en massa bra klipp upp.

    Det var genom Fredrik jag lärde mig att klippa klorna på Hiro när han var liten.

    SvaraRadera