onsdag 23 november 2011

Pyntat lite inför första advent

Det blir ingen julgran i år. Inte heller mängder av julpynt. Det är jag som får ta upp allt från förrådet och jag som får lägga tillbaka allt, och med bebis som kommer ut när som helst känns det som om det där julpyntet kommer hänga framme till mars 2012. Istället för julgran har jag köpt en julblomma, som jag kallar den för. Den ska inte pyntas, utan bara vara en grön gran i en fin kruka, därav kallar jag den för julblomma.

 På köksbordet har jag ställt tre st gamla glasunderlägg med en cupcakeskål i varje. Tänkte fylla varje skål med något juligt och ätbart. Tex polkagrisar i en, knäck i en, och kola i den tredje.
De stora ljusstakarna är några år gamla och kommer från Ikea. De var i mörkt trä från början men jag har självklart varit där med en pensel…

Den långa vita duken är en panel-gardin från Ikea, som jag har som duk istället för gardin. Den går att tvätta fast den är i styvt material.

1 kommentar: