tisdag 29 mars 2011

Varför är inte newkid lika känd som Eric Sadde för?

Förut bloggade jag om newkid. Alexander Ferrer, även känd som artisten Newkid från Uddevalla. Detta avr i augusti 2009 då han slog igenom med sin låt "Gör det för".



Jag älskar hans röst, han är söt och han var på väg uppåt. Då höll han på med sin första skiva men sen hände inget mer. Det finns två låtar på spotify. 2 stycken? De andra då? Min fundering är varför han inte är lika känd som Eric Saade. I alla fall i närheten. Newkid var känd ett kort tag, sen dog allt ut. Synd tycker jag. Vill även tillägga att han gjorde en mix på den kända låten "Forever young" av Alphaville. En liten snutt som han aldrig gjorde klart för just då kom Jay-Z ut med sin mix, och Newkid var rädd att sågas totalt. Den korta snutten finns med på hans mixtape.(02:50 in i klippet) Jag fick faktiskt den snutten av honom i mp3-format så jag kunde spela den på mina förfester. (Tack Alexander). Har inte kvar den. Raderade hela min sticka med musik för Spotify kom. Lite synd för alla låtar finns inte på Spotify. Dock finns nästan allt på youtube. Vill jag ha en låt, så omvandlar jag en låt från youtube till mp3. Det gör jag på den här sidan.

2 kommentarer:

  1. wow , lyssnade på honom nu och sjukt bra, och söt!

    SvaraRadera
  2. Att jag inte hört honom förut.
    Villken röst han har.Så underbar
    och söt är han också:)

    SvaraRadera