fredag 11 mars 2011

En till förvaringsburk för alla tårtljus

När jag rensade ur skafferiet hittade jag massa tårtljus. Varför hade jag så många?? Av en burk som från början innehöll svarta oliver gjorde jag en rosa cake candles-burk. Fick inte bort limmet från oliv-etiketten som ni kanske ser. Fast jag diskade den flera gånger. Sak samma, den skall ändåbara stå i skafferiet, så det gör inget.
Jag använde mig av lacklim för att fästa pappret. Pappret är en presentpapper. Etiketten testade jag mig fram för att nå det reslutatet jag ville...men ändå inte lyckades helt med. Jag la paketpapper i skrivaren. Ställde in på "annat papper" och skrev ut texten. Det gick faktisk, utan att skrivaren gick sönder, pappret fastnade, eller någon form av kortslutning i proppskåpet;)
Jag lackade även etikettens framsida för att inte texten skulle smetas ut om det kom fukt på. Detta gjorde att texten blev intensivt svart. Så ville jag inte ha det! Så om jag gör om det kommer jag ha ljusgrå kant på texten och inte svart. Man lär sig av sina misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar