torsdag 24 mars 2011

Matat änderna

Idag är min lediga dag. Jag planerade igår att ta med min hund Hiro för att mata änderna. Jag hade förberett med en påse med bröd. Dock blev det någon form av storm ute så jag kände inte riktigt för att ta en långpromenad till vattnet. Jag satt vid datorn och gick in på facebook. Där hade min syster precis skrivit att hon hade 1 och en halv timmes hål, så jag ringde och frågade om hon och hennes vänner ville följa med. Så Hiro och jag tog påsen med bröd och skyndade oss till skolan. Precis vid deras skola ligger en å som heter Svartån, där bor det änder.


Hiro ville jaga änderna så vi fick ha kort koppel på honom. Nästa bild är på Rebeccas klasskompis, syster och jag och så brödpåsen såklart. (Syster blundar på bilden, det är för att hon njuter av stunden)


Syster Rebecca matar änderna. Eller ankorna som hon sa. Jag förklarade, en and, flera änder. Inte en anka flera änder.

Jag matar änderna direkt från min hand.


Hiro, Hiro. Vilken upplevelse för honom. Här har vi syster och hennes klasskompisar.

Utanför skolan innan jag skulle hem.

2 kommentarer:

  1. En anka, flera ankor
    En and, flera änder. I detta fall gräsänder..:)

    SvaraRadera
  2. Matvrak vill jag kalla dem;)

    SvaraRadera