torsdag 17 mars 2011

Hur har du sminkat dig idag?

Jag vet att jag kommer få den frågan idag, så jag tar det på en gång gång. Allt smink är från MakeUpStore. Vanliga fasta ögonskuggor.
  1. Först fountation i ansiktet, dock inte under ögonen och kinderna.
  2. En mörklila på ögonlocket, och en ljuslila ända upp till ögonbrynet.
  3. Ögonbrynen är ifyllda.
  4. Fountation underögon och kinder tar jag på när ögonskuggan på ögonlocken är klar. Ramlar ju ner så mycket skugga när jag sminkar.
  5. Sminkar ögonskugga under ögonen.
  6. Mascara.
  7. Lite läppenna och läppglans.
  8. Solpuder på kindbenen och kinderna, röd rouge på kinderna. Pyttelite. Bara nudda nästan.
KLART!

Uppdatering pga frågor:
Jag menade bara att jag tar på fountadtin som vanligt men kanske inte under ögonen. För när jag lägger på så mycket ögonskugga så smular det och hamnar under ögonen och på kinder. Då måste jag ta en bommulspad med remover och ta bort, sedan lägga på ny foundation. Därför kan man lika gärna skippa att lägga på där, och ta det när man sminkat klart ögonlocken. Sen lägga på foundation, sen sminka under ögonen.







8 kommentarer:

  1. Okej, ska kika där, tack för att du tog dig tid att svara!

    SvaraRadera
  2. Otroligt fint sminkat! Använder du linser? Eller är dem så stora naturligt?

    SvaraRadera
  3. Jennifer. Försökte gå in på ditt namn men det stod att länkningen hade misslyckats så jag svarar här istället:

    Jag har linser på bilden. Har ett par bruna och ett par blåa. Tycker du att de är stora?? Kanske dem är. Aldrig tänkt på det. Eller så ser de stora ut för det är så mycket färg i dem?? Jag vet faktiskt inte. He he.

    Va kul att du tyckte om min lila sminkning=)

    SvaraRadera
  4. Ja det var de verkligen :) Så lite så!

    SvaraRadera
  5. Jättefin sminkning! Jag brukar också ha lite ögonskugga och rouge... men vad är fontation som du pratar om? Skulle vara spännande att prova så man blir lika fin som dig :D

    SvaraRadera
  6. Zandrah: jag menade bara att jag tar på fountadtin som vanligt men kanske inte under ögonen. För när jag lägger på så mycket ögonskugga så smular det och hamnar under ögonen och på kinder. Då måste jag ta en bommulspad med remover och ta bort, sedan lägga på ny foundation. Därför kan man lika gärna skippa att lägga på där, och ta det när man sminkat klart ögonlocken. Sen lägga på foundation, sen sminka under ögonen. Förstod du??

    SvaraRadera
  7. Riktigt tjusigt! Gillar verkligen när du skriver om make up ;)

    SvaraRadera