måndag 28 mars 2011

Färgat håret

Jaaaaaa. Jag har världens bonde-white-trash-utväxt. Tror ni att jag inte vet det.
Så här gick det till. Jag fick fel färg i affären, så utväxten blev mörkbrun. Fick sedan rätt färg men mitt hår klarade inte av två färningar så det gick av. Har låtit det växa ut väldigt länge nu. Pallade inte med det äckliga råttfärgade utväxten så idag köpte jag färg och färgade ytterst försiktigt utväxten. Det fick inte nudda håret som redan var färgat för det kan ju inte gå av igen va?
Det gick super bra, jag var grym på det där. Resulterar ju i vissa mörkare partier eftersom jag inte vågade nudda mer än utväxten, men detta är bättre än innan. Jag är nöjd!
Så här gick jag till väga. Tog en förpackningslåda från toppsen och la folie i. (det var små hål i botten).
I min hemmagjorda skål sprutade jag färg som jag sedan penslade på i hårbotten.
Penseln fick jag från en frisörsalong i stan. Gick in och frågade om jag fick köpa en, men fick då en gratis. Tack "A".
Penselns skaft är superbra att göra bena med och fördela håret i partier. Utan penseln hade jag nog inte klarat det.

4 kommentarer:

  1. Hur länge har du låtit det växa? Jag vill blondera min utväxt med håret gick av när jag slingade det runt jul så jag är skit rädd för att göra det..

    SvaraRadera
  2. * MEN håret gick av...

    SvaraRadera
  3. Maria: MEN.. Hahahah. Det gick av vid jul tror jag, så låtit det växa sen dess. KLippt av den slitna vart efter samt tappat halva håret när jag borstat det=(

    Jag penslade på enbart utväxten som jag skrev. Nuddade inte det som redan var färget. detta resulterar då i vissa bruna partier i håret eftersom jag inte färgade mer än jag vågade.


    Jag gjorde detta hemma för jag litar mest på mig själv.

    SvaraRadera
  4. Ja jag var tvungen att rätta mig själv när jag såg att jag skrev med istället för men, haha.

    Då reagerade våra hår likadant ungefär samtidig då. Va hemskt! Men det gick bra nu när du förgade utväxten? Då kanske jag vågar göra det om en månad. *Hoppfull*

    SvaraRadera