lördag 26 mars 2011

Storbak i köket

Idag har min syster och hennes kompis Josefine varit här under kvällen. Vi slog på stort och bakade. Inget blev så där jättelyckat, men kul hade vi i alla fall.

Lillasyster Rebecca

Något gick snett med mina havreflan. Förstår inte hur det kunde bli så här?!
Becc och Josefine tyckte detta var roligt. De skrattade åt mig=(
Jag gjorde kladdmuffins. Blev så där.
Rebecca och Josefine gjorde 40 st kanelbullar ihop. De blev faktisk lite torra och smaklösa. Inte alls så där goda som min vän Nathalie gör. Måste fråga henne om hur hon gör. Till nästa bak-kväll mena jag på.

Josefin

Jag i mitten. Jag har delat ut förkläden till alla. Det är A&O när an bakar.
 Älskar mitt nya och stora kök. Alla får plats. Det är lätt att laga mat och baka. Allt ligger inom räckhåll. Köket äör så öppet och ljust.

9 kommentarer:

  1. vet du vad som skulle vara skitsnyggt? en grön planta eller något i hyllan till vänster bara för att ge rummet lite mer färg :) jag älskar den inredningstilen du valt, skitsnyggt med allt fluffigt vitt och gamla motiv på burkar och så som finns i din lägenhet ;)

    SvaraRadera
  2. Menar du en grön klister-grj so man fäster på kakel? Aldrig i hela mitt liv! hahaha. Är så mycket färg redan med allt krafs som står på bänken! Måste ta kort och visa en detalj i köket, som jag älskar, men som ingen kankse tänker på att det går att göra.

    Va roligt att du gillar mitt hem. Personligen så tycker jag att jag bor skitfint!


    Snart börjar en till renovering. Då av badrumet. Kan du gissa vilken färg det blir på kaklet??

    SvaraRadera
  3. En grön planta= en grön blomma/ma

    SvaraRadera
  4. Ni är verkligen skitsnygga, du och din syster! :)

    SvaraRadera
  5. Planta! Jag läste platta tre gånger i rad. Vad är det frågan om?

    SvaraRadera
  6. Fortsätt så med bakandet.. å jag ska vara första provsmakare!! :)

    SvaraRadera
  7. Jag kan baka till dig=) Självklart hjärtat. Gabbe är provsmakare nummer ett så klart, så du får smaka när han har smakat klart. Hahahah.

    SvaraRadera
  8. du läser classes blogg och ser fräsch ut, tror jag hittat nått spec :)

    adda gärna
    tecno@live.se

    SvaraRadera
  9. tecno@live. adda vart? msn? vem har msn. Hahaha. Jag kikar in där ibland för att läsa vad som händer i BBhuset innan det visas på tv.

    SvaraRadera