onsdag 23 mars 2011

Vallby och tittat på djur

Idag åkte Jennie och jag med vovvarna till Vallby för att titta på alla djuren. Hiro var överlycklig och visste inte vart han skulle börja.
Här följer bilder från dagens utflykt:

Hiro och jag tittar på jämtgetter.

Hiro var, utan att krydda, jätteintresserad, och tittade verkligen på djuren.
Jennie och jag gillade den här getens frisyr bäst. Lite lockar i luggen.

En till bild på geten med lockar, och så en bild på gamla hus. Vi hade det supermysigt!

Snön smälter bort vilket leder till vatten överallt, som i sin tur leder till lera. Hiro blev jättelerig! Hade jag redan tänkt på så jag hade handduk med som låg i bilen.
Sen tittade vi på får som tuggade hö.

Hiro luktar Jennis hund Joey i baken. Nästa bild är på Hiro som sitter och tittar så fint på fåren.

Jennie och hennes mopps Joey.

Åkurs 2 , som också var på utflukt, skulle hälsa på hundarna. Lääänge=)
Jag och min hund Hiro.

Hiro tittar på kaniner. Kaninerna var större än Hiro och vägde mer.

7 kommentarer:

  1. Naaw, Vallby i mitt <3

    ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, gud vilken härlig dag ni verkar ha haft. ^^

    XXX

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hur gör du runda kanter på alla bilder? Något spec, fotoprogram? måste vara någon inställning, för inte orkar du göra så på ALLA foton? Kram, PS. svara här. min blogg är inte aktiv.. Tack!

    SvaraRadera
  4. Du har världens sötaste hund! Vill också ha en sån =) Kostar en sån ras mycket? Hur gör du på dagarna när du jobbar, kan man lämna sötnosen ensam ett par timmar? Eller går han på ett hunddagis?

    /Lisa

    SvaraRadera
  5. Paula. Jo, jag orkar göra så på alla. Finns inga instäöllningar på blogspot! Visst är jag duktig? Hahahha. Jag tycker dte är roligt också. Sen har jag redigerat alla bilderna också. var så mulet så alla bilderna blev så gråa. Skall genast lägga ut före och efter bilder så du får se.

    SvaraRadera
  6. Hej Lisa! Hiro är min lilla bebis som jag älskar mest i hela världen. Jag har turen att jobba lite olika tider på dygnet, och min kille jobbar natt så det är inte ofta han är själv. Jag har nära och kära so kan ta hand om honom om jag skall bort. Tex mamma, kusin, svärföräldrar, granne.
    Jag lämnar honom max 4 timmar, men oftast får han följa med. han är själv om jag skall jobba, gå på stan, äta ute, bio, handla mat. Men igår följde han med till jobbet=)
    Tycker inte en hund skall vara ensam mer än 4 timmar. hiro sover bara då. Väntar vid dörren på att jag skall komma hem=(
    (skall jag ut på krogen räknas inte det för då är det ändå natt.)

    Pris. Har kikat på blocket men för tillfället finns det inga poeranian till salu där.

    Jag köpte Hiro via svnska pomeranian klubben. Där finns inga bilder, emn uppfödarna är seriösa.

    http://www.pomeranianklubben.se/

    Till slau, nya valpkullar.

    http://www.pomeranianklubben.se/empty_26.html

    Ingenting där heller. Föder de bara upp valpar hunden hösten??

    PRIS:
    De brukar ligga runt 15 000 till 32 000 skr.

    Finns ju fler sidor an kan kolla så so hittat,se och eniro.

    PÅ eniro.se har de en sida som heter begagnat. en annonsmarknad. där finns det tre poes till salu. Den översta ser inte ut som en pomeranian tycker jag. Säger bara : AKTA DIG! Blev lurad på min första hund, betalade handpenning på 4000 som jag inte fikc tillbaka när jag ångrade mig, Hunden såg inte rensasig ut. Fick en ur svenska pomeranian klubben att ringa till den uppföderan och skälla ut kärringen!!!!

    På hittat.se fanns massa valpar till salu till jättelåga priser:
    http://hittat.se/
    Men lägegr man ut en hund på hittat.se (visste inte ens o den sidan) så vet jag ej hur seriöst det är. Har du hört talat om den sidan?

    Du söker på poeranian.

    Hoppas du fått svar på alla frågor.
    Kram!

    SvaraRadera