torsdag 10 februari 2011

Nej nej nej. Ni ska inte tro att jag bantar eller att jag slutat äta

Jag går i taket. Fick en komentar från ej tjej som heter Anna. Hon skriver



Läs min blogg om du vill inspireras lite.. proana<3

Inspireras av vad???!! Din syn på kroppen? Att du spyr så fort din tinga nuddar mat? Jag vill ta dig i min famn och hålla om dig.

Bild från hennes blogg:
Hon tycker att den smala till vänster är tjock och att skelettet till höger är snyggt.

Här är bild på hennes kropp. 44 kilo. "Där vill jag stanna". Nu vet ju inte jag hur gammal hon är. Ja, stanna där du. Jättefin är du. Men sluta inte att tycka om mat. Jag blev arg av kommentaren. För jag vill absolut inte inspireras av nåt sånt här.
 Vet ni hur många sånna här bloggar det finns?Massor tydligen!  Detta var första gången jag läste en sån blogg.
.

Jag blev rasande! Inte över hennes blogg, utan att hon nog har missuppfattat det här med vad jag gör. Jag bantar inte, jag har inte slutat att äta. Jag skippar godis och läsk, och äter annan kost. Jag spyr inte, jag tränar inte, går inte ut och springer 1 timme varje morgon. Jag är för lat. Jag har valt det sätt som passar mig, och det ger resultat. 2 till 3 kilo har jag gått ner sen starten.

.

Till er tjejer.

Det jag vill få bort är lite på magen och lite hull som satt sig här och där. Viktuppgången startade i november-december och sen gick det av bara farten. Nåt gick snett, (jag blev gammal). Så nu vill jag gå ner det jag gick upp.

Har vi rett ut det här nu?

14 kommentarer:

  1. Blir ledsen när jag ser sånt som bloggen du tar upp här. Det är verkligen synd och jag känner osm du,. vill bara krama om dessa personer.
    Tycker du gjort ett väldigt bra inlägg med detta!

    SvaraRadera
  2. såg du att vanita skrivit om dig i sin blogg ?

    SvaraRadera
  3. sv: Ja det stämmer bra det :)

    SvaraRadera
  4. Vet du, du har bara fått lite kvinnliga former. Jättefint ju! Men jag förstår vad du menar. Jag gick också upp lite hastigt när jag slutade röka. Håller också på och försöker gå ner aningen så jag kommer i mina "gamla" byxor ordentligt igen =D

    SvaraRadera
  5. Bra inlägg! Ville bara säga att jag tycker du är jättefin som du är =)

    SvaraRadera
  6. Du behöver absolut inte gå ner i vikt egentligen!

    Träna är mitt tips. Då förlorar man centimetrar runt magen! =)

    SvaraRadera
  7. Elin: min pappa säger at tdet är katten gustav varning på mig. hahahaha. Tack för din fina kommentar en vill gå ner lite gran.

    SvaraRadera
  8. Jättebra inlägg Marlene! Du är fin som du är men det är såklart alltid bra att äta rätt och känna att man är nöjd över hur man ser ut :)

    SvaraRadera
  9. ja, jag känner ju så här: det här är inte jag.

    hade jag haft annan kropp från början hade jag nog inte tänkt som jag gör nu. Beror väl på vad man är van vid.

    Inget lät särskilt smart en jag vet inte hur jag skall förklara. kanske förstår du ändå=)

    SvaraRadera
  10. Håller med dig helt och hållet! Visst kan man gå ner ett par kilon men man ska INTE se ut som ett benrangel.....

    Superfin blogg för övrigt :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Du är fin som du är Marlene. Nåra kilo hit o dit spelar ingen roll.

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Hittade din blogg via Vanita!
    Jag själv vill går ner i vikt, är inte tjock eler så men har precis som du, lite hull här och där som jag vill ha bort. (:

    SvaraRadera
  13. Jag gråter snart ! Jag hade gjort allt, precis allt för att se ut som dig ! Själv är man kort, tjock och ful..... :( lyllos dig ! <3

    SvaraRadera