fredag 11 februari 2011

Fredags mat

Idag är det fredag. Först tänkte jag gå på krogen. Det tog emot för jag var ut igår mellan 20:00-23:00 och tog några öl med min väninna. Att dricka öl idag igen känndes lite som att förstöra hela veckans kämpande med att äta rätt. Först äta bara nyttig mat och sen smälla i sig allt onyttigt under en helg. Nej tack!!

Gabriel, min kílle, ville äta ute. Nu kan tyckas att jag är sååå tråkig men vart finns det nyttig mat?
Så då bestämde vi oss för att göra rotfruktsmos, kött och sallad. Till efter-rätt en fruktsallad. Så vi åkte och handlade. Sen lagade vi mat ihop i köket.

Här skär jag ner morätter och palsternacka i köksmaskinen.

Medans Gabriel stekte köttet gjorde jag fruktsalladen som skulle bli efterrätt.
Maten var sååå god. Till detta pepparsås. Sån där krämig på burk. Känd för sina beasåser.
Fruktsalladen serverades med delikatess vanilj yougurt.
.
Tänk att man kan ha så mysigt och lyxa till det utan att förstöra sin diet-period.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vill egentligen bara säga att jag tycker du är jätte vacker och vad det ser ut som på alla dina bilder så verkar du ha en jätte charmig utstrålning!
    Du har jätte fina och roliga bilder här på din blogg som är bekväma och stilrena för en annan person att kolla på.
    Keep up the good work & du är verkligen begåvad!

    SvaraRadera
  2. tack så mycket Elin. Å, så glad man blir!! Kunde ej svara på din bdb för jag är inte meddlem. Så jag svarar här och få¨r hoppas på att du läser.

    va kul att du gillade bilderna på ett så konstnäörligt sätt. "De är stilrena"... Jag förstår vad du menar. faktiskt.

    Charmig utstrålning har jag absolut=) ;)

    SvaraRadera