tisdag 8 februari 2011

Hört idag på p3: Tapirens snopp

Idag på p3 i Christer tog dem upp ämnet: "Onödigt men oh så intressant" Någon ringde in och berättade något hon sett på zoo. Att ett djur som heter tapir har en konstig snopp. Den hänger ner i marken. Redaktionen letade upp filmer på youtube och garvade. Jag har också garvat. åste dela med mig. Här har ni två klipp.




Vi satt i bilen och hörde på detta. Jag ba: När jag kommer hem, påminn mig att jag måste gå in på deras hemsida och kolla klippet. Jag fattar inte... Nu, nu när jag sett klippet fattar jag. Kolla på klipp 2. När han får in hela 40cm-saken in i honan. Blä.
Då har vi lärt oss något nytt i alla fall. Hade inte en arning om detta.
.
När jag tittar vidare så verkar det som om många stora djurs penisar ser ut så här. elefanters, noshörningars och tapirers.

2 kommentarer:

  1. Haha! Blä vilka vidriga ballar! Ser ju sjukt fånigt ut. Men så är det :)

    Letade efter ett fota på dig som man ser i kanten på din sajt, när du sitter i en trappa, vacker bild, var kan man se den lite större? letade men hitta inte.. :/

    Maila mig länken :) in_web@hotmail.com

    tack!

    SvaraRadera
  2. Vidriga och vidriga. stora djur har tydligen så där.

    vad skall du med bilden till?? den är in. till vänster om bloggen har du kategorier. jag gick in på marlene zufic och hittade bilden fast avklippt:

    http://marlenezufic.blogspot.com/2008/04/jag-hade-namnsdag-igr.html

    har nog ingen annan. kanske på någon hårdisk nånstans...

    SvaraRadera