tisdag 18 november 2008

Nu går det bara framåt!


Idag har jag varit min första dag på min praktik. Praktik gör man på en arbetsplats för att (förhoppningsvis) få jobb senare.
Allt gick så snabbt. KFG ringde i måndags när jag var som sjukast, så jag fick klä på mig snabbt och åka på arbetsintervju. Fick platsen och började dagen efter, alltså idag, tisdag.
Det har gått väldigt bra idag och jag hoppas att det skall gå bättre och bättre och att jag lär mig snabbt.
.
Vad jobbar jag som då?
Jo, som konferensvärdinna på Rocklunda. Det innebär en massa olika arbetsuppgifter, och utöver det skall jag vara allt-i-allo och kunna hoppa in i restaurangen eller kiosken när det behövs.
.
Jag var så nervös idag så ni kan inte förstå, men Gabriel var snäll och skjutsade dit mig såhär första dagen, gav mig en hejdåkram så allt skulle kännas bättre. Jag är ju så rädd i början. Tur att jag har Gabriel som stötttar mig så.
.
Mamma är jätteglad över detta. Hon fick veta om det igår. Ringde min vän Josephine idag som blev skitglad över att höra det. Sen ringde jag pappa nyss som genast blev på toppenhumör.
Mina närmaste är så glada för min skull och då blir jag också glad=)
.
Imorgon börjar jag kl 9. Skönt att få sova lite på morgonen. Nästan så att jag längtar till imorgon. Vill visa att jag kan, vill lära mig mera, vill lära känna dom andra som jobbar där. Inte för att jag får ett enda öre för detta men det är så roligt att lära sig något nytt=)
.
.

4 kommentarer:

  1. Va kul! Grattis!!
    Det låter ju jättebra ju....

    SvaraRadera
  2. Är så glad för din skull men kommer sakna våra luncher ihop. Vi hade sååå mysigt.Mamma

    SvaraRadera
  3. Grattis till jobbet! Thailandhalsningar fran Erika o Magnus

    SvaraRadera