söndag 30 november 2008

Julmys Söndag


Ännu mera pepparkaksbak. Rebecca är bäst på att baka så hon fick sköta det där med bakningen. Jag städade, tvättade och damsög under tiden.


När man inte har en kavel hemma så får man komma på något annat man kan kavla med. Rebecca använder här ett IKEAglas.


Så här fin är Västerås tågstation. Är det inte vackert? Tog bilden när vi stannade vid rödlyset. Min första tanke var; Gud! Måste ta kort så jag kan lägga ut på bloggen, så att alla får se hur fint det är. Och det hann jag. Kameran är alltid i väskan min=)


Sen har Beccis och jag klätt granen idag också. Granen är lite gles mellan grenarna har jag sett. Då måste jag säga att Rustas gran på 210cm är finare än denna som är köpt på Maxi Stormarknad förra året. Rustas gran är säkert billigare också.


Varje gång Rebecca är här sätter hon på sig min tomteluva som annars sitter på Hello Kitty. Hon tycker den är skön och sen blir det mer julkänsla.
.
Tips:
Medans vi har pyntad, bakat och klätt granen har vi så klart lyssnat på julmusik. Jag har tre skivor. En julskiva med upp-poppade jullåtar. En med lugna låtar som heter Absolute Relax Christmas, och sen har jag även Amy Diamonds nysläppta julskiva som heter En Helt Ny Jul. Den är väldigt bra och hon har en otrolig röst. Det är mest lugna fina låtar på skivan varav två är lite snabbare. Alla låtar är på svenska.
.
.

4 kommentarer:

  1. hellou. Jag kom in på din blogg av en ren slump för några dagar sen, men jag har läst många inlägg... fina bilder du tar!
    iaf, idag köpte jag ett par hello kitty strumpor som är lite varmare och tjockare, typ vinterstrumpor och då kom jag att tänka på dig. Vill du också ha ett par =)?

    SvaraRadera
  2. alltså man klär inte granen första advent, det gör man några dagar innan julafton..

    SvaraRadera
  3. Till JOvana: Svarat på din blogg.
    Till Anonym ang julgranen: Jag är lycklig just nu och blir lyckligare av julen. Tycker att granen är så fin och mysig så att jag vill kunna njuta längre av den bara några få veckor. Därför satta jag upp den i helgen som var.

    SvaraRadera
  4. mina är grå med ett sött litet huvud framtill... supersöta... skulle gärna köpa ett par till dig men just nu bor jag utomlands. kan skicka dem när jag kommer hem nästa gång =) du slutar ju säkert inte att tycka om hello kitty om nån månad... =)

    SvaraRadera