tisdag 17 april 2012

Kortison mot Hortons


Nu har jag varit hos neurologen. Fick en tid då någon lämnat ett årterbud. De ringde igår kl 08:00 och frågade om jag kunde komma om en timme, det vill säga kl 09:00 och det gick ju bra. Fick ÄNTLIGEN träffa en doktor som var vettig. En doktor som visste vad min sjukdom innebar. Så nu äter jag kortison och vi hoppas att jag ska må bra inom en snar framtid, typ om en vecka. Om det är medicinen, eller om sjukdomen bara leder mot sitt slut kan ingen svara på. Hur som helst är jag glad över att ha fått träffat en vettig läkare och fått hjälp. Dock tog det flera veckor… =(

Ni vet vad en stor biverkning av kortison är? Viktuppgång. Men hellre det än smärtan i mitt huvud.

1 kommentar:

  1. Va skönt för dig att du äntligen fått hjälp!

    SvaraRadera