måndag 23 april 2012

Hälsar på hos farmor

Idag hälsade jag och Antonio på våran farmor. Även min kusin Lina var där. Vi hade bestämt att vi skulle dit samtidigt för hon har aldrig sett Antonio.
Farmor hade gjort god mat och fast jag precis ätit innan jag kom så fick jag ju lov att klämma i min lite till. Fan då. Hade gärna ätit hur mycket som helst. Efter maten drack vi kaffe och farmor gungade Antonio i bilbarnstolen tills han somnade. Sen vaknade Antonio en halvtimme senare och skrattade och pratade. Roligt att han var på så bra humör när jag kom för att hälsa på=)

När jag kom dit så frågade farmor om det verkligen var Antonio jag hade med mig. Han var så stor mot sist tyckte hon. Sist sov han i hennes famn och var en gosig bebis. Nu vill ha stå upp i ens knä och han är med så mycket. Jo, skrattade jag, Det här är Antonio. Han växer så det knakar.

För mig är det viktigt att hälsa på farmor med Antonio så hon får se hans utveckling. Jag tar med kameran varje gång och tar lite bilder så jag kan visa Antonio när han blir stor. Att han varit hos farfars mor och slagit till mamman (jag) så kaffet for ut över golvet. Att en så gammal dam har hållt i honom när han var alldeles ny.
Min kusin Lina har Antonio i knät. I brist på saker att stoppa i munnen har han en blöja (under uppsyn) som han mosar in i munnen. Mamman borde skaffa leksaker som kan ligga permanent i skötväskan.
-Vilka fina kaffefat du har nonna (farmor). Då sa Lina att alla säger det. Haha. Vill också ha såna där. De bara föll mig i smaken och så känner jag lite lycka innombords när jag får ta eller titta på fina saker. När jag är på ett riktigt bra loppis spretar jag, omedvetet, med fingrarna. Det är så mycket lycka i kroppen bara=)
Även detta fat tyckte jag var så fint. Jag har mycket fint porslin hemma och många fina glas. Glas till glass, konjak, wiskey, baileys, vin. Hade jag bott större hade jag samlat på mig mer. Nu får jag helt enkelt behärska mig. Har inte plats och vill inte ha överfulla skåp så jag får helt enkelt njuta när jag blir serverad av fina fat, skålar och tallrikar, glas koppar och fat.

3 kommentarer:

  1. hejhej. undrar om du känner en kvinna som heter safia zufic? jobbar(?)/jobbade som tandläkare på herrgärdet.

    SvaraRadera
  2. Nej, ingen jag känner. Så ovanligt efternamn men ingen jag vet vem det är=)

    SvaraRadera
  3. Hon heter Safija Zunic o jobbade på Herrgärdet som tandläkare/ma.

    SvaraRadera