lördag 25 maj 2013

Västerås barnfestival BILDBOMB

I dag var det barnens dag i Västerås. En dag där stan är fylld med aktiviteter för barnen. Ponnyridning, cirkus, kaniner, rida åsna, hoppborg, få färg i håret, sitta i polis- brand- och ambulansbil. Gycklargrupp, båtrace, voltige, pyssel, tipspromenad och mycket mycket mer. Det gällde bara att veta vart man skulle gå. Jag hade skrivit ut programmet över dagen och kryssat för vad vi skulle gå på. Tyvärr planerade jag inte ordningen, så vi missade mycket, eller så var köerna för långa. Tex ville jag gå på gratis barnfotografering. Det skulle vi gått på när det öppnade och var rätt så tomt på barnfamiljer. Vi glömde det och gick förbi, och kom på det efter lunch. Då var det massa kö och jag kan inte stå i kö med Antonio i en lokal och vänta. Andra saker hann vi inte med för vi var på andra sidan stan. Men det mesta vi ville uppleva med Antonio gjorde vi nog. Jag hade ju planerat saker jag trodde skulle passa honom.

Det blev ingen ponnyridning eller åsneridning som jag hade tänkt. Eller ponnysittning och åsnesittning. Tänkte han skulle få prova och sitta, kanske rida några meter om jag höll i honom. Både jag och Antonio vaknade med feber i morse. Det konstiga är att när jag har feber brukar jag vara jättesjuk och inte komma upp. Men idag kändes det knapp. Båda tog febernedsättande. Han blev piggare och vi kunde gå på festivalen. Men han var lite hängig till och från. Sen brukar han sova middag mellan 11:30-13:30. Så han var ju trött mest under festivalen. Sen somnade han. Efter det var han pigg och sprang omkring på stan. Jag ska helst inte springa efter, då stannar han och vinkar hej då. Så jag smyger efter honom. Han älskar att upptäcka på gen hand.

Jag lägger upp en massa bilder och låter dem visa er EN LITEN DEL av vad vi gjorde=) Måste bara skriva om när han skulle få en blå stjärna i håret. Då vred han på huvudet för han undrade ju vad som hände på hans huvud. Sen kändes det konstigt när färgen sprutades på, så han tog handen och drog genom håret. Resultatet blev en blå cirkel bak i huvudet, en blå prick i pannan och en blå hand. Haha. Det var så roligt.
Förutom bilderna gick vi i kyrkan och tittade, det var ju massa dop för barn där. Vi var på fiskedamm, drack kaffe på torget, åt mat på restaurang, gick på nå litet loppis, fick ballonger, tittade på kaniner och mycket mer. Fanns så mycket att se på vart man än vände sig.

6 kommentarer:

  1. Han är så söt ;)
    Ni verka ha väldigt trevligt kram

    SvaraRadera
  2. Varför har Antonio bara förstora kläder på sig? han tappar ju nästan byxorna och tröjorna är som tält.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det sitter bra. Är det mindre är det för litet och åker upp över magen och är för tajt. Ang byxorna är de till och med lite små, de han har på bilden. De är tajta i magen och är verkligen gränsfall.
      Jag tycker Antonio är fin vare sig han har tajt eller tält, rosa eller rött, nytt eller gammalt på sig.

      Bara det går att röra sig i=) Det är ett barn vi pratar om.

      Radera
  3. Det har han väl inte? Tycker dom sitter bra. För övrigt tycker jag nästan alla kläder sitter löst på en sån liten, men det är väl bara bra i såna fall, för dom växer ju så fort.

    SvaraRadera
  4. Vad har du för nummer/färg på din Loreal Infallible foundation?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Golden Sun, 260. Jag har även en massa andra fonudation. (har en ljusare Loreal Infallible också, men den använder jag faktiskt inget nu när jag är lite brun.). Ibland har jag ingen foundation på mig, är så olika. Det beror på hur min hud mår just den dagen. om den strålar eller är grå. Haha

      Radera