lördag 11 maj 2013

Migrän i flera timmar

I natt hade jag en stark dröm. Åkte på semester med mina vänner Josephine och Erika. Vi bodde på ett underbart hotell där det fanns en stor pool. Vi åkte ut på havet med båt, åkte på utflykter med buss. Allt var så underbart. Men hela resan kämpade jag med en huvudvärk så jag var alltid hängig i drömmen.

Sen vaknade jag av smärtan. Var helt svettig och huvudet dunkade. Jag började gråta tyst för det gjorde så satans ont. Gick och rotade fram en imigranspruta mot Hortons. Jag vet inte om det var migrän, ett anfall, eller vanlig huvudvärk men ont gjorde det. Till slut slappnade kroppen av och jag somnade. På morgonen kom jag inte upp. Inte för förmiddagen heller. Så fort jag gick upp ur sängen flimrade det framför ögonen och jag kände att jag skulle svimma om jag inte böjde ner huvudet och höll i mig i något. Har legat fram till kl 17, då jag kunde resa mig upp utan att få svimmatacker. (Om jag tog det lååångsamt). Nu är jag pigg nog att se på tv och sitta lite framför datorn.

Har haft den här yrseln och varit sängliggandes förut. Läkaren säger att det är någon form av migrän. Som jag lämpligt nog får till helgerna. (???) Har missat en hel dag med massa skoj. Bara legat i sängen och gjort INGENTING.

Nu har mamma tagit Antonio för Gabbe skulle ut. Saknar Antonio. Har inte kramat och pussat på honom idag. Vet inte ens om jag såg honom i morse. Var så dålig då, och Gabbe åkte  iväg till sin syster med Antonio och sen efter det lämnade han Antonio till min mamma.

Hoppas jag mår bra igen imorgon så jag kan hålla igång som vanligt med mitt barn.

Här är en bild från igår när vi var och grillade hos Gabriels syster.
 

5 kommentarer:

  1. Hej Marlene! Du ser jätte fin ut verkligen och jag undrar om du skulle kunna göra ett inlägg om din kost osv :) Vore skit kul att läsa och se det. Kanske en ny kategori?! :D Ha det så bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket=) Jag äter ingen speciell kost. Jag älskar ju mat. Skulle aldrig klara mig utan pasta som är så gott. Eller mackor som går fort att göra. Haha. Så någon kostkategori blir det tyvärr inte. Kram

      Radera
  2. Usch, såå jobbigt att vara dålig så ofta!! Jag har det själv likadant, fast med magen.. Och det tar verkligen kål på en.. Man vilar och vilar, men det blir ju aldrig bättre.. Har haft detta hur länge som helst nu, men läkaren gör ju INGENTING utan säger bara att "man kan ha ont i magen ibland, oftare om man är känslig".. Men jag börjar oroa mig för att det är något allvarligt, för detta känns inte normalt! :( Vet inte riktigt vad man ska göra, och oron gör ju inte saken bättre! Usch.. Vill ju få må bra och LEVA livet!! ÄLSKAR DIN BLOGG i alla fall! Beroende-framkallande ;) <3 Krya på dig! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ju rädd att det var något allvarligt. Doktorn tog massa prover men allt såg bra ut. Han tror det är en form av migrän. Även fast jag inte känner av den där huvudvärken jämt. Men jag kankse är härdad med tanke på in sjukdom (Hortons). Men det är så konstigt att jag blir sjuk nästan varge helg. Kanske för att man slappnar av då eller att kroppen tillåter mig att må dåligt då jag vet att någon kan ta hand om Antonio.

      Ang din mage. Magkatarr kan se olika ut från person till person. Har du ont uppe i magen mellan revbenen är det säkert fucking magkatarr. Då kan du få medicin mot syrorna. Sen tar det LÅNG tid att läka. Har man en gång haft svår magkatarr får man det lätt tillbaka tyvärr.

      Annars kan det vara något annat som läkaren inte tänker på=(. "skriver ut Alvedon, och hör av dig om det fortsätter"

      Du får skriva tillbaka till mig sen om de kommer på vad det är. Krya på dig. Jag vet verkligen att magen påverkar hela ens vardag. Kramar

      Radera
  3. jag har med problem med yrsel. tror du har blodtrycks fall o efter får man huvudvärk kan det vara så? eller om du har panik ångest? yrsel atacker o så går det över efter va 5-14 minuter. svimfärdig känsla.
    hoppas du blir bättre iaf. kram på dig. måste även säga du är väldigt vacker hitta dig på youtube med en hårfrisyr ;) kram linda

    SvaraRadera