lördag 4 maj 2013

Frukost på Vallby Friluftsmuseum med familjen

Idag åt vi en sen frukost på Vallby. På Vallby Friluftsmuseum kan man titta på djur och gamla hus. Museets uppdrag är att skildra västmanländsk kulturhistoria.

Gabriel hade köpt mackor och ordnat med dricka och kaffe som hade med oss.

Det blåste lite och var en aning kyligt, men när solen tittade fram blev det genast behagligare. När vi satt och åt kom små barn fram och tittade på våran lilla hund. Jag gick fram och frågade om de ville klappa hunden. Jag sa att hunden tyckte om att pussas med tungan. Så när Hiro slickade på barnen sa jag att han pussades. Och när han ville hoppa och skutta fram, höll jag i honom medans han stod på bakbenen. Då sa jag att han vinkade med framtassarna, och då vinkade barnen tillbaka.

Vi åt våran matsäck och satt kvar länge och vilade våra magar. Sen gick vi och tittade på höns som gick fritt. Gäss och kaniner i inhägnader. Eftersom det var lite kallt så bestämde vi oss att lämna Vallby och åka runt lite i bilen.  Då kom jag på att vi kunde hälsa på Gabriels kusin som bor ute på landet. Jag ringde och frågade om vi fick komma och vi var välkomna. Så vi begav oss åt motsatt håll och åkte ut för att tillbringa resten av dagen på landet. Mer om våran dag imorgon.

1 kommentar:

  1. Kul! Vi har egna höns som går löst och även kaniner men dom är för det mesta inte lösa =)

    SvaraRadera