måndag 20 maj 2013

Bar B Quing With My Darlings

Jag har gjort så himla mycket och ännu bättre, kameran har varit med. Har inte hunnit skriva om allt roligt. Jag är fortfarande i fredags. Haha.

Idag har jag tagit sprutor på sjukhuset. Är så glad att sprutorna fungerar och jag är så tacksam att jag får fortsätta med behandlingen vid behov, och att smärtkliniken tar emot mig. Tack!
Därefter skulle jag vila. Tänkte att jag kunde passa på att sitta vid datorn men ack ack. Datorn är inne på sin sista refräng. Den stänger av sig själv hela tiden. Så jag får vänta någon timme innan jag kan sätta på den igen. Tråkigt då jag var på datanördhumör idag!!!


I fredags kväll efter 18:00 hade vi ordnat grillkväll här för Timh och Mathilda. Vi satt på våran uteplats och grillade kött och kyckling.
Titta så grönt och fint det är. Nu är sommaren här och det är så skönt att slippa krångla med en massa kläder.

Jag önskar vi hade konstrottingmöbler. Sånna som går att flytta runt så det kan vara en säng, en soffa eller en del ett bord. Skulle vara perfekt för Antonio att klättra på. Träsoffan vi har nu lutar så mycket bakåt, så det blir ett mellanrum mellan soffan och väggen som inte används till något. Tar upp en massa dyrbar golvyta.=(
Jag har en bild framför mig om hur jag vill ha det på uteplatsen. Vet exakt hur det ska se ut. Men men. Haha. Drömma går ju alltid. Eller hur?


 Några av bilderna har Mathilda tagit med sin kamera.

5 kommentarer:

  1. Är det en laptop du använder? Har du kollat om batteriet är okej?

    Min laptop höll på och stänga av sig själv hela tiden för nåt år sen och jag fatta inte varför men så tog jag ur batteriet och bara använde sladden som strömkälla och då slutade det hända. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt batteri är utbytt en gång. Nu fungerar det inte. Det håller i ca 5 minuter så kör alltid med sladd. 5 minuter räcker om jag bara ska springa och skriva ut någonting (ej trådlös, måste sätta i en slapp från skrivaren).

      Den har tidigare stängt av sig om jag försökt spara eller laddda något. det blir för mycket för datorn. KLipper jag ihop en film hinner jag aldrig spara den på min datorn, för den stängs av. Får låna Gabbes dator då.

      Jag tror fläkten är sönder och det finns inget att göra än att köpa en ny. En helt ny dator alltså. Ska försöka jobba ihop pengar i sommar så jag har råd med en ny dator.

      Radera
  2. Åhh du är jätte fin Mamma, tittar på youtube klippen ;)
    Kram på dig och fin fina familj <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linda B: Det tar säkert 2 år som du skrev i det andra inlägget.
      Träna är inte min grej, Att gå på gym och så. Men har börjat gå snabbt och jogga lite lätt. i veckan har jag kört 5km, 5 km, 2,5 km, 2,5 km och sen på det en massa skrogspromenader med hunden. Mest för konditionens skull.=) Fan va hungrig man blir. Jag äter massa flera gånger /dag nu!!! Sjukt stora portioner.

      Jag tycker det är jätteroligt att göra videos. Många på kanalen är gamla. från 2007 och 2008=) Behöver lägga in nya. Men får inte tid att klippa ihop dem. Har massa små klipp på datorn men ungen somnar sent och jag går också och lägger mig då.

      Väldigt roligt att titta på när man blir äldre=)
      Kram på dig

      Radera
  3. I have been reading your blogs for several years now. It is absolutely amazing. You make very mundane looking daily activities sound interesting. Keep it up.

    SvaraRadera