torsdag 23 maj 2013

Cruising - Köping


Jag är hemma med Antonio idag. Nu sover han middag. Han hostar en massa så jag sitter helt spänd och hoppas på att han ska sova vidare och inte vakna. Har planer för dagen så vill gärna att han får vila ut så vi orkar med allt sen.

I dag har vi badat ihop, sen lagat mat och ätit, jag har tvättat tre tvättar och försökt städa lite. Är så oorganiserat här hemma. Allt tar evigheter när det är så. Tex när jag ska laga mat är kastrullerna smutsiga, så då måste jag ställa mig och diska dem. När vi skulle bada var jag tvungen att plocka ner all torr tvätt först. Allt sånt här som kan tyckas gå snabbt, tar lång tid med ett barn. Typ ett barn på höften, eller ett barn man mutar med kex så man hinner in på toa och riva ner all tvätt för att sen lägga allt i köket och sen sortera. Så vi gjorde ingen utflykt på förmiddagen som det var planerat.  

I helgen är det fullt med aktiviteter i staden där jag bor, Västerås, och närliggande län. Jag har klippt ut massa ur tidningen. Tänkte skriva mer om allt som händer i ett eget inlägg. Får bli ikväll innan jag lägger mig om Antonio somnar i tid så vill säga.

Eftersom jag har planerat in 102 saker att göra på tre dagar, så lär jag ju först lägga ut bilderna från förra helgen, då vi gjorde 99 saker på tre dagar. Typ! Haha

Förra helgen åkte vi till Köping och tittade på bilar som cruisade genom stan. Jag hade gjort värsta pickninken som vi hade med oss. Vi var ditbjudna av en tjej som heter Jessica. Sen var det hennes familj och vänner. Vi hade jättetrevligt hela dagen och kvällen. Vi satt och åt på en filt på en kulle. Alla hjälptes åt med Antonio. Han fick allas uppmärksamhet och alla var så glada mot honom. Han var så lycklig.

Sen turades Gabriel och jag om att springa efter Antonio när han sprang mellan alla filtar på gräskullen.



Roligaste var en pappa som satt på en filt. Barnen sprang och lekte jaga. Bredvid pappan stod en festis med ett litet sugrör i. Antonio fick syn på den där och gick fram. Han morsade på pappan och närmade sig festisen. Han försökte ta den med Gabriel hindrade honom.

Alla vi i sällskapet såg allt på håll och skrattade så himla mycket.

Antonio försökte en annan taktik. Han fintade Gabriel och sprang mot festisen. När inte det gick kom han på en ny plan. Han närmade sig pappan och satte sig nära nära och sen flyttade han rumpan lite i tagen mot festisen.

Han fick inte festisen stackarn. Gabriel och jag tog med Antonio in i centrum och köpte en egen festis till honom. Vi tyckte så synd om honom och alla försök han gjorde. Sen var det lite minimarknad som vi gick på. Tittade på sockervadd och vindsnurror.


Solen började gå ned och det var jättevarmt. Vi hade en helt otroligt mysig kväll på kullen. Sen gick vi hem till Jessica och tände grillen. Antonio var klibbig och svettig så Jessica duschade honom. När han var torr och påklädd fick han springa runt utan t-shirt. Sprang runt huset och upp mot vägen och vinkade till alla bilarna. Många vinkade tillbaka och det gjorde honom så glad.

Vi åkte hem när Antonio blev elak. Han får djävulen i sig när han blir trött och vi är bland folk. Men när vi skulle åka, skulle han upp i Jessicas pappas famn, som han för övrigt knappt hälsat på under dagen, och där skulle han hänga. Vi fick inte ta i honom. Så Jessicas pappa fick följa med oss till bilen med Antonio hängandes runt halsen. Den där ungen asså. Så underbar.

På natten sparkade han med benen i sömnen. Han drömde nog att han sprang på den där gräsmattan.

5 kommentarer:

  1. Hej Marlene! Jag undrar vart du köpt din hallonröda tröja? Otroligt fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarta linnet är divided från Hm. Hallonröda tajta tröjan är också hm. Fanns i gult också. Det står pima cotton bak i nacken.

      Radera
  2. Älskar oxå den färgen på tröjan, passar dig väldigt bra när du är så solbränd! Har ett likadant halsband som du har, mitt mest välanvända faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Fina shorts :) vart kommer de ifrån?? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shortsen kommer från H&M. "Demin &", står det på dem. kanten är vikt två ggr, den är ej fransig.199 tror jag att de kostade.

      Radera