söndag 5 maj 2013

En dag på landet

Jag älskar att vara ute i skog och natur. Jag älskar att vara ute på landet. Gabbes kusin bor på landet och igår tillbringade vi dagen där. Antonio och Hiro sprang fritt. Från verandan hade man koll på Antonio. Ända faran på nära håll var väl taggbuskarna. Hästhagen, skog och diken var längre bort så man behövde inte springa efter honom hela tiden utan kunde titta på håll.
Han spydde i bilen på väg dit. Så jag torkade av tröja och jacka när vi kom fram. Ända tröjan han kunde låna av sin lilla syssling var en långärmad tröja i storlek 74 som Gabbes kusin fick på honom. Han fick ha den tills de andra torkat lite på verandan.

Antonio hittade ett sort äpple av plast som det låg regnvatten i. Förutom regnvatten fanns där döda insekter. Antonio skvätte med händerna och skrek av glädje. Till slut fick jag vända bassängen upp och ned för han blev för blöt och det blåste lite kallt.
Antonio kan gå på upptäcksfärd själv. Ingen behöver följa med honom. Men han vänder sig om och tittar om jag ser honom. Han vill gärna berätta vad han hittar. Da, dä, Mm, nä, vilket betyder, här är en vit sak i buskarna, titta mamma jag hittade en boll, m.m.
Vi var ute hela dagen. Var på tomten, gick längs grusvägen, längs skogskanten, till åkern, fikade och matade hästarna.

Sen kom Gabriels andra kusin och hälsade på. Antonio hittade mer vatten (han älskar vatten) i en vattenkanna. Han skvätte på Gabriels kusin som skvätte tillbaka. Antonio hade jätteroligt i den nya leken. Att skvätta vatten på varandra var all lycka i världen.

1 kommentar: