torsdag 23 maj 2013

Mycket som händer i Västerås i helgen




Måste allt roligt hända på samma helg? Massa roligheter utspelar sig i Västerås nu i helgen. Även i närliggande län ställer till med båtrace och festival. Jag ska försöka pussla så vi får ut så mycket det bara går av helgen.

Det är Västerås vårmarknad på Rocklunda, det är barnens dag med en massa aktiviteter runt om i staden. Det är båt- och marindagar nere vid vattnet och det är trädgårdsmässa. Även hälso- och hantverksmässa. Jag vill gå på ALLT! Jag tänkte gå på marknaden på fredag efter jag hämtat Antonio på dagis. På lördag blir det aktiviteter runt om på Västerås barnfestival. På kvällen åker vi till Köping och går på deras festival. Söndag går vi till hamnen och tittar på båtar.

Barnens dag
Barnfestivalen inleds med en parad. Alla barn får gärna klä ut sig. Detta hade ju varit väldigt roligt men mitt barn sliter av sig allt som sitter på huvudet eller knyts på hans kropp. Men ett annat år klär vi gärna ut oss (läs Antonio klär ut sig, fast vi gör det som en grej ihop).

 
Aktiviteter jag tänkte gå på med Antonio:
Vasaparken
• Kl 11.00 Clownetterna bjuder på en fartfylld clownshow
• Kl 12.00 Josefine Puska Wallström och Jessica Broberg
bjuder på sång och miniröris, (här ska jag dansa järnet med Antonio)
• Järnvägens islandshästar - Ponnyridning Kostnad: 10:-
eller
• Hamre ridkubb - Ponnyridning. Kostnad: 10:-
Culturen
• Kl 10-16 Måla ett eget konstverk på vår stora målarvägg
• Kl 10-15 4:e teatern. Ansiktsmålning
• Kl 10-16 Fiskdamm. Kostnad 10:-
Fiskartorget
• Blåljus - Träffa och titta på Polis, Brandkår och Ambulans.
Utanför Domkyrkan
• Kl 11-12 Åsneridning
• Kl 13-15 Åsneridning
• Hoppborg
• Frö-plantering
• Kl 13-16 Drop-in-dop inne i Domkyrkan för alla åldrar
Atelje Eggeborns Vasagatan 22
Kl. 10.00 – 14.00 Gratis fotografering av barnen
Vet inte vart, står inte
Häst och vagn. Ta en tur med häst och vagn runt om i stan. Kostnad 10:-

3 kommentarer:

  1. Har du någon aning om vilken tid ponnyridningen startar? Jag har en ivrig tvååring som inte pratar om annat än hästar :)! Passar på att säga att du har en jättefin inspirerande blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag länkade till en pdf-fil i inlägget men tror den bara går att öppna om man sitter vid datorn. Här kommer en länk till programmet.

      http://www.vasterasbarnfestival.se/?page_id=9

      Radera
  2. Tack så mycket! :)

    SvaraRadera