lördag 11 maj 2013

Pomeranian haircut

Jag har ju alltid klippt Hiro men denna höst och vinter fick pälsen växa ut. Eftersom jag ofta är ute i skog och natur tar jag med mig Hiro så han kan springa fritt. Nu har snön smält bort och allt det gröna kommer fram. Sist jag var i skogen med Hiro fastnade det så himla mycket bark, mossa och torra lövbitar i hans päls. Främst på magen och benen. Jag kände bara att nej, nu klipper jag av honom den där långa pälsen. Det blev inte av, men efter några turer i skogen och efter all skog vi fick med oss hem så gjorde jag det till slut. Jag klippte av pälsen som hängde så nu är Hiro korthårig.
 
Här har jag satt liknande bilder bredvid varandra så man kan se skillnaden. Till vänster är förebilder och till höger är efterbilder.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker Hiro passar bättre i kort hår. Det är mer Hiro för mig.

Nu har en fin sommarfrisyr.
Jag kommer låta pälsen växa ut igen under vintern, gör jag alltid. Dock inte lika mycket som denna vinter.

5 kommentarer:

  1. Ååååh vad söööööööt! Älskar Pomerianians. =)

    SvaraRadera
  2. Han blev jättesöt i kortare hår, ser ut som en liten valp. Detta är nog den sötaste hund jag sett!!

    SvaraRadera
  3. Skönt med lite kortare päls nu till sommaren! Sötnosen!

    SvaraRadera
  4. Han blev så söt även fast han inte blev klippt som en pom man

    SvaraRadera