måndag 11 mars 2013

Vill bara få allt gjort nu



Jag har saker jag vill få gjort så det rinner över kanten. Helgen blev förstörd för jag insjuknade i världens tuffaste mens. Var som om jag hade feber. Ont i kroppen, leder och hyn. Huvudvärken gick inte över och hela söndagen låg jag i soffan.  Lördagskvällen var okej. Vi hade massa gäster med barn här. Vi bjöd på lek och tacoskväll. Gabbe hade bakat världens godaste cheesecake. Om jag åt! Herre gud. Tre stora bitar. Men helg är ändå helg och då blir det mest tid med familjen. Hinner inte uträtta saker vid datorn tex.
Ögat till vänster på bilden. Han mår inte dåligt eller kliar. Det är bara att det rinner kladd hela tiden.

Idag, måndag, när jag tänkte försöka få massa gjort, så har ”Finaste” var i hela asniktet när han vaknar. Det kom från ögat. Ringde dagis och sa att de nog inte ville ha honom. Han blev hemma med mig. Hans kompis Elmo var också hemma från förskolan så han kom hit på morgonen. De lekte hej vilt till lunchtid.


Här hänger Antonio på Elmos mamma Ewelina.

Sen åkte Elmo iväg med sin mamma och Antonio somnande. Jag åkte till sjukhuset för uppföljning av en sak. Efter besöket gick jag till den sal där de planerar operationer. Jag sa att jag väntade på en tid och ville veta om de hade lagt in mig på ett datum. Det hade dem. Tiden hade skickats hem till mig idag faktisk, så kommer få brevet imorgon. 26:e mars blir operationen av. Längtar!!

När jag kom hem lämnade jag Antonio till sin mormor för han ska sova där ikväll. Jag behövde verkligen få lite gjort. När vi kom dit stod det fina presenter i hallen som välkomnade Antonio. En plastvagn med hink, spade, formar, båt m.m. Sen dupplo i regnbågens färger. Han blev glad över presenterna, men han blev ännu gladare att få spendera tid med sin favoritmoster. Jag fick ingen kram när jag skulle gå utan det vara bara moster som gällde.

Har fått lite gjort nu under kvällen. Avslutade allt med att gå och sola. Solade ju solarium i december för att få bättre hy, men det har ju gått bort nu. Hyn i ansiktet gör att jag ser lite sjuk ut dagligen, så tyckte jag förtjänade att bättra på grunderna. Haha. Vill verkligen sola mer i veckan så hyn i ansiktet blir bättre.

3 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Ser ut som ögoninflammation, det är super smittsamt. Hoppas han blir bra snart!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gud va alla kommenterar på samma gång. Hinner inte svara! Haha. Ja, visst är det ögoninflamation. Jag har klarat mig verkar det som. Han är hos sin mormor nu. Det har tydligen gått över till andra ögat också säger min mamma. Sen bajsar han HEEEEEELA tiden. Ska hämta honom i morgon eftermiddag. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag har precis hittat din blogg och vad mycket fint! Jag har också en son i din ålder. :) Nu såg jag att du "klätt" hans spjälsäng med något? Är det band? Är det för att han inte ska bita eller slå sig i huvudet? Ser ju både smart och snyggt ut. :)
    Jag ser fram emot att följa er här!

    Hälsningar
    Linda

    SvaraRadera