onsdag 20 mars 2013

Bilder från sjukveckan

Nu har jag och Antonio varit sjuka i evigheter. Först hade han ögoninflammation och sen blev han sjuk och jag smittades. Idag mår vi båda bättre. Vi har varit hos min bästis Josephine och lekt med hennes son. Josephine lagade supergod mat till oss eftersom vi var där över lunch. Nu är Antonio och jag helt slut för vi orkade inte mer idag. All våran energi är slut. Tänkte visa lite bilder från tiden då Antonio har varit hemma från dagis.








Här leker vi i soffan. Nostalgilådan har åkt fram. Antonio är för liten för alla småsaker i lådan,  men om jag är med och leker så går det bra.



 
Antonio älskar när det är dags för att dammsuga. Han vill gärna dammsuga han med. Det tar väldigt lång tid att dammsuga eftersom han vill hålla i sugröret och röra munstycket fram och tillbaka. Jag brukar ge honom munstycket och passa på att dammsuga hörn under tiden.

 
Antonio har fått bokstavskex och här heller han paketet upp och ned.

 
Jag har lagt bollar innanför hans tröja.





  Här äter vi…oj, jag menar, här ritar vi med kritor.


6 kommentarer:

  1. Åh dom där trollen minns jag :D Hoppas ni slipper drabbas av fler sjukdomar!

    Du har så himla fint ljus hår!! Jag fattar inte hur du lyckas färga det så fint? Ser ut som du har lite olika nyanser av blond också?
    Har frågat dig innan hur du gör.. men kan du inte visa kanske med en videon när du färgar nästa gång? Tar du i allt på en gång eller färgar du vissa sektioner i håret och sköljer? Och det jag undrar mest: vad för blond färg använder du och lägger du på någon toning direkt efteråt??
    haha tusen frågor! men du har verkligen en fin blond nyans på ditt hår =)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Va mysigt ni har och va fint du skriver!
    Var ett tag sen jag var inne nu men tittar in då och då och har skrivit till dig innan.

    Vi är också sjuka å sjuka å sjuka, just nu öroninflammation och sömnlösa nätter, längtar såå till våren och värmen!
    Har ju en dotter, Elsa som är nån vecka äldre än Antonio.
    Jag köpte något som heter badkritor, vet inte om du har det men oj vilken grej!
    Elsa älskar det och ritar fint i hela badkaret och på kaklet, bara att tvätta bort efteråt, ett litet lektips bara ;-)
    Dessutom är det skönt att bada om man har täppt näsa å feber.

    Krya på er!

    SvaraRadera
  3. Maria: ska färga håret i helgen så kanske kan göra en film eller en bildserie. Roligt med önskemål:)

    SvaraRadera
  4. Jag hade badkritor när jag var liten. Minns lukten då väl. Ville ha till Antonio men då var han så liten. Nu när han har åldern inne har jag helt glömt dem där kritorna. Aktivitetsmorsan liksom!! Tack för tipset. Vi ska också måla på armar och kakel;) kram

    SvaraRadera
  5. Maria och Filippa: ligger i sängen och ska sova. Svarar via mobilen. Därför det blev då korta tråkiga svar. Men ville ändå svara nu.

    SvaraRadera
  6. Jaaa både bild och film hade varit roligt!!!! :-) Kram kram /C

    SvaraRadera