måndag 25 mars 2013

Imorgon kl 09:00 är det dags för operationen


Imorgon kl 09:00 är det dags för operationen

Har varit till sjukhuset idag. Sen orkade jag inget mer. Åkte hem och sov. Sen var det kväll helt plötsligt. Styrelsemöte. Nu insåg jag vad klockan var. Jag som tänkte passa på att sy något nu när Antonio är hos sin mormor. Men det blir att äta mat, packa inför morgondagen och sen ta det lugnt.

Ska packa med kameran tänkte jag. Sen mobilen. Nässpray om jag blir täppt efter nedsövningen. En flaska vatten. Sen behövs nog inget mer.

10 kommentarer:

  1. Varma kläder/filtar innan. Man kan bli frusen strax innan, så det kan vara skönt, för även fast man har fått en tid..kan man i alla fall få vänta.. Egna värktabletter/smärtstillande ifall man är i behov påvägen hem sen..de är inte alltid generösa med att ge bort..hm kan inte komma på nåt mer just nu..Håller tummarna! Carin

    SvaraRadera
  2. Hej. Hittade till din blogg via instagram. Tycker du tar väldigt vackra bilder och har fastnat.
    Har läst lite om din graviditet och förlossning och du verkar inte haft det så enkelt.
    Jag födde mitt andra barn för två månader sedan med planerat snitt pga komplikationer efter min första förlossning så jag vet vad du gått/går igenom.
    Är opererad två gånger efter min första förlossning och det var ingen lätt resa, men nödvändig. Jag är SÅ glad och tacksam att jag fick rätt hjälp.
    Vill bara önska dig lycka till imorgon och skicka en styrkekram.

    Janni

    SvaraRadera
  3. Carin: Tack för tipsen. Jag får ju byta om till sån där vit rock så då får jag be om filtar om jag blir kall.
    Ska be om morfin innan jag åker hem. Har skrivit det på önskemål om bedövning. Att jag inte vill ha alvedon eller ipren utan MORFIN!!
    Jag ska försöka skriva så fort jag orkar om hur allt gått. Kram

    SvaraRadera
  4. Till alla som önskar lycka till och kommer med tips: Tack fina ni. Är det bara tjejer som läser. Inga killar som önskar lycka till. He he

    Det värmer med alla lyckönskningar jag får här på bloggen, på sms, IRL och på telefon. Känns jättebra inför morgondagen=)

    SvaraRadera
  5. Lycka till M!!!!
    Hoppas verkligen att detta hjälper och att du slipper dina besvär!
    Hurrar för dig! Hurra hurra hurra!!! <3

    Kramar och massa positiv energi!!!

    /C

    SvaraRadera
  6. Hoppas att operationen går bra.
    Lycka till
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Stort lycka till och hoppas att allt går som planerat och att dina besvär blir till det bättre efteråt. Du är modig!

    SvaraRadera