torsdag 14 mars 2013

Jag är en periodare när det gäller mat


Jag tycker om mat. Gärna samma mat flera gånger under samma period. Just nu är jag inne i en blodpuddingperiod. Åt det i söndags och i måndags. Sen är jag inne i en fling-banan-russin- och mjölkperiod.

 

Pålägg på mackor skiljer sig verkligen. En period är det kaviar, en annan kryddost och en tredje makrill i tomatsås. Just nu är det leverpastej. Är bara sugen på leverpastej.



Minns när jag var inne i en period då jag åt mjukt bröd med smör, leverpastej, Nutella och sen salt. Jag tycker om sött och salt, gärna samtidigt i munnen.
Jag har stoppat in choklad i munnen under kvällsmaten för jag är sugen på båda på samma gång. Förr-förra veckan åt vi pannkakor på ett lunchställe jag och Gabriel. Jag tycker inte om pannkakor, men jag tycker om crepes. Så jag tog pannkakor och la på såsen från pasta och carbonara. Rullade ihop och toppade med sylt och lite grädde. Det var så sjukt gott. Gabbe vägrade smaka. Jag hade definitivt kommit på något lika stort som pizzan!

3 kommentarer: