onsdag 15 augusti 2012

Vill gärna blanda det mörka killiga med färgglatt unisex


Nu är det Lindex som råkar ut för mitt agg. Råkade vara just den butiken jag var inne i då jag blev så less. Jag har så mycket svarta och mörkblåa kläder till Antonio. Han har fått i present, är jättefin i dem, men jag vill även ha färgglada kläder. Har ju köpt på nätet men de märkena är så dyra. Polarn o Pyret har också fina unisexkläder men där ligger priserna mellan 219-249 kr på en t-shirt eller långärmad tröja. Precis som de som finns att hitta på nätet.

Händelsen:
Jag var in på Lindex igår för jag ville ha något färgsprakande till Antonio. Alla fina bodysar växte han ur förra veckan. Så ville ha body i 92, eller t-shirt kort- eller långärmad i 86-92. Det som fanns var svart, svart, mörkblått, cars, spindelmannen, transformers. MEN så kom det fina tyger med äpplen och djungel och frukter. Jag dök på ett plagg med äpplen och tänkte, GUD SÅ FIN! Höll upp den och det var en klänning. På flickavdelningen fanns det färger och mönster i precis den stil jag ville ha. Till killar? Cars, svart och blått. Nån Pike, lite tuffa jeans och ja, ni fattar.
Plaggen jag tittade på finns inte på hemsidan så tyvärr kan jag inte lägga upp bilder=(

Var sen in på Polarn o Pyret och fick underbar service av en tjej där. Hon visade jättefina kläder. Vill ha ett par tights, en långärmad tröja och en mössa därifrån. Men det skulle gå på 500-600 kr.


Om man ändå vill kosta på sig färgglada kläder så har jag samlat några märken jag själv tycker har fina kläder. Först tänkte jag göra en länklista men många har ingen sida de säljer ifrån, för de säljer endast till återförsäljare. Därav kan man hitta märkena på olika onlinebutiker=)



Småfolk
Mitt favoritmärke. De har bodys, t-shirt, långärmat, jumpsuit, mössor m.m i storlek 56-122.





Me and i
Kläder handlar du via homepartyn eller på tradera.



Sture & Lisa
Bodies storlek 56-86. Jupsuit storlek 56-86




Kemelont.
Överdelar I storlek 80-140. Bodies från storlek 56-86.



Ej sikke lej.

11 kommentarer:

  1. Hej!

    Åk till barnshoppen på ängsgärdet om du inte vart där, där säljer dom mycket av POP och meandi.

    Sen finnsde grupper på facebook som säljer begagnade kläder, lägger till dig i dom :)

    Sen har du också en butik som heter Slitage och ligger i en källarlokal i dörren bredvid dom nyöppnade indiska resturangen på stan. ( Mitt emot sportsbaren)

    Jag är också ute efter färgklickar till Anton:)

    SvaraRadera
  2. Kappahl har fina färgglada bebis kläder, liknar dom på bilderna!!

    SvaraRadera
  3. http://www.kappahl.se/article/body_311530
    http://www.kappahl.se/article/body_312686

    SvaraRadera
  4. Jessica: Tack, Har tänkt gå till Ängsgärdet men bara inte blivit av.

    Grupper på FB: JA GÖR DET!!! Är med i en. Men folk tror de kan få chockpriser för begagnat. Hahaha

    Ska kika på Slitage. Vet att den finns där men har aldrig varit in. Värt ett besök altså. Moa och Max har också. vet ej om de har över storlek 86.

    Har så mycket 86 så tänkte börja satsa på större då 86 börjar bli litet.

    SvaraRadera
  5. Ps. Svarade här då det gick snett att svara på din blogg. Kom inte in på kommentarer.

    SvaraRadera
  6. Kappahl har fina färgglada bebis kläder: fanns bara upp till storlek 86 tyvärr. Har redan 86 i bodies och de börjar bli för litet. Vissa får jag inte över blöjan. Just bodies 86 är snart över. T-shirtar 86 funkar.

    Har så mycket i 86 så är ute efter 92 eller större.

    SvaraRadera
  7. Hej
    Kolla in smatting.se de har just nu en massa rea.. och där hittar du färglada kläder vill jag lova..Massa fint finns det =)

    Är de här märkena som du spanar på.. men man får dem för mer en halva priset =)
    Kanoners tycker jag.. beställde därifrån förra rean till William och funderar på en liten beställning nu med =)

    SvaraRadera
  8. Antonio är så himla söt så man smälter! vill bara käka upp honom! Gillar din blogg och dig! Tack för alla fina tips och kreativa idéer!

    SvaraRadera
  9. Anonym med finaste kommentaren: <3 Det är för sånna som dig jag anstränger mig och lägger ned tid på blogginlägg:)

    SvaraRadera
  10. Maria: faaan! Du förstår att du nu gjorde så att visakortet tömdes! Haha. Skoja. Ska sätta på datorn nu och kika och förhoppningsvis köper jag nåt. Konstigt att jag inte hittat sidan tidigare. Googlar ju runt så mycket. Tack söta du för tipset.

    Mammor, in och kika på sidan Maria tipsade om. :)

    SvaraRadera
  11. Googla timote.. Jätte fina kläder som
    Hon syr själv.. Med vänlig hälsning, Petra

    SvaraRadera