tisdag 14 augusti 2012

Hjälp mig välja golv!

Bakgrund:
Vi köpte ett golv på IKEA. Det är inga ådringar i laminatet så skarvarna syns väl.
Nu har vi fått ett erbjudande att få golv lite billigare via en person vi känner.
Kruxet är att det inte finns provbitar utan jag skall av små bilder fyrkantiga bilder va golvet på nätet försöka föreställa mig hur det kommer att se ut i ett rum.

Nu står det mellan:
IKEAs ljusa golv.
White oak, ett ljust golv. Googlat bilder, det är det gråaktiga. Klicka här för att komma till bilder. På sida 3 fanns det där gråa ljusa.

Matt helvitt golv.
Blankt helvitt golv.

Har googlat lite och hittat bilder på golvet i ett rum men de hjälper inte mig när jag sitter här med beslutsångest. Hade underlättat med provbitar men nu finns inte det. Ikeas golv har vi köpt, står i hallen men man kan ju lämna tillbaka det.

(Alla är laminatgolv)

______________________________UPPDATERING_____________________

Har fått lite hjälp via ett mail. Vitt blir för sterilt. Inte ens fondväggen kan hjälpa där.
På bilden med olika träslag rekomenderas Canadian Mountain Maple 84898 .
I mailet står:
Varm men ändå ljus.
Om du sen ska göra om rummet längre fram, när grabben växt upp en bit så föredrar jag ek- golv framför ett vitt
det blir lite underligt hur du ska ha väggarna kulörmässigt mot ett vitt golv.
Ett ek- golv passar till det mesta hur du än ändrar rummet.

I en kommentar står det: White oak har jag haft själv.
Det är fint...men det är ganska kyligt rent estetmässigt, men även kallt när man går på det och ganska så hårt.

Det låter ju vettigt. Så nu känner jag lite att det står mellan
IKEAs Laminatgolv, vit, och Canadian Mountain Maple

2 kommentarer:

  1. White oak har jag haft själv.
    Det är fint...men det är ganska kyligt rent estetmässigt, men även kallt när man går på det och ganska så hårt.. Vet inte om det var till någon hjälp men lite info från lilla mig iallafall :-)

    SvaraRadera
  2. JO det var till massa hjälp. LÅter inte som om det passar sig i ett barnrum. Då är nog IKEAgolvet mjukare och bättre.

    Du råkar inte ha någon bild på golvet i ditt hem när du hade golvet? Om du har det får du gärna maila den till mig. marlenezufic@hotmail.com

    SvaraRadera