tisdag 7 augusti 2012

Nu är barntavlorna klara

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med barntavlorna jag jobbat med till Antonios syssling som ligger i en mage. I ramen medföljer samma motiv fast i rosa toner, samt 4 andra motiv. Nu kan de själva välja. Det tog lång tid då jag först skulle hitta fina motiv, sen få bilden att passa in i ramen.
Förutom tavlorna ska de få saker jag själv tyckte om när Antonio var nyfödd.
  • Puder till stjärten. Jag har aldrig använt kräm i Antonios rumpa. Den har inte blivit röd.
  • Blöjor new born.
  • Gula tvättlappar. Om de inte vill tvätta könet med gula tvättlappar, utan hellre vill använda våtservetter, så kan man ju ha de gula tvättlapparna när man badar med bebisen. Lite så tänkte jag.
  • MAM, first bottle. Nappflaska upp till 160 ml. Vi använder våran lilla även idag att dricka vatten ur. Den är jättebra. Köpte en blå. Passar båda könen. Blått..vatten...
  • Bok om aktiviteter från nyfödd och uppåt. Lite tips på vad man kan göra med sin bebis.
  • Nappar som går i exakt samma toner som tavlorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar