fredag 31 augusti 2012

Dåligt av Jysk.

Jysk.se hemsida ligger nedlagd idag. Typiskt. Skulle ringa till huvudkontoret och skälla på dem.

På deras hemsida kunde man fylla i att man ville ha deras nyhetsbrev. Gjorde man det och klickade på ”registrera”, så skulle an få en check mailad till sig där man fick valfri vara, även nedsatta, 10% billigare.

Jag gjorde det detta men fick inget mail. Väntade en dag och testade dagen därpå. Denna gång print screenade jag momenten och sparade. Fick inget mailat till mig denna gång heller. (Mailet skall komma på en gång).

Så jag skrev ut bilderna att jag fyllt i mina uppgifter samt rutan som kommit upp att ett mail skulle ha skickats till mig. Tog med mig detta till Jysk då jag skulle handla en bokhylla. Förklarade problemet med hemsidan men de sa att de inte kunde hjälpa mig. Att de behövde streckkoden på checken som man skulle skriva ut.

Men herre gud, jag har inte fått nåt mail!!!!

Det jag blev väldigt bestört över var när en ur personalen sa: Vi kan göra nåt. Hur vet jag att det är din mailadress och inte påhittad?

A, för jag anstränger mig och hittar på en adress, print screenar och skriver ut bilder? Nyhetsbreven från Jysk kommer 1-2 ggr/månad och man kan när som helst säga upp det. Så varför anstränga sig att hitta på en adress?

 

Det dem kunde göra för mig var att erbjuda bokhyllan 10% billigare, men då räknades det som reklamation och jag kunde inte byta varan om den skulle krångla. Nej tack.

Att det inte gick att fixa detta gjorde mig arg och jag kände inte att jag fick service. Inte heller när vi stod vi lagret och väntade på bokhyllan en längre stund. Till slut gick jag personligen in i lagret och frågade en man som inte alls viste att vi väntade på en möbel. Om jag inte gått in kunde vi stått där till kvällning?

Även om det inte handlar om en större summa pengar har jysk.se utlovat något som inte fungerat. Butiken sa att de inte kunde göra nåt vilket jag tycker är dåligt.

Så tänkte som sagt ringa till huvudkontoret men hemsidan är ur funktion idag=(

Ringt till butiken där jag handlade men de HAR INGET NUMMER TILL HUVUDKONTORET!!! De brukar gå in via hemsidan om de ska ringa! Jag frågade hur de gör om det uppstår ett problem i butiken. Till svar fick jag att de brukar ringa sin chef Emma L.

 

Var Emma en av personalen som var där när jag kom in? Annars tycker jag de kunde ringt till Emma och frågat. Jag fick inte varan billigare och jag tycker inte att jag fick bra service då ingen kunde hjälpa mig. De kunde väl ringt till huvudkontoret och frågat om de hade problem med checkarna, om det fanns någon bugg.
 

10 kommentarer:

  1. Kimberly andersson31 augusti, 2012 18:27

    Men herregud kvinna! Det enda du gör på din blogg är att klaga på loppis priser, restauranger som inte ger gratis efterrätt, butiker som inte ger kundservice m.m. Du är så otroligt korkad och pessimistisk

    SvaraRadera
  2. Kimberly andersson31 augusti, 2012 18:27

    Men herregud kvinna! Det enda du gör på din blogg är att klaga på loppis priser, restauranger som inte ger gratis efterrätt, butiker som inte ger kundservice m.m. Du är så otroligt korkad och pessimistisk

    SvaraRadera
  3. Jag fick glassplitter i halsen, Ja, då förväntar man sig nåt!

    Tycker det är bra att man kan komma ut med sina historier i sociala medier så som bloggar och facebook.

    Klart jag klagar när jag inte bli rätt behandlad. Vem gör inte det? Är man korkad för att man inte vill bli behandlad hur som helst?
    Affärer, sjukvård, förening, badhus, skola för att ta några exempel. Jag tycker det är superbra att sånt kommer ut.

    SvaraRadera
  4. Gud vilka idioter. Ring huvudkontoret. Fan vad jag HATAR dålig service. Usch.

    SvaraRadera
  5. Tycker det är superbra att du säger till när du blir felbehandlad, personalen i affärer m.m. är ju faktiskt till för att ge oss kunder bra service! Själv är jag oftast alldeles för feg för att våga säga ifrån...tyvärr...

    SvaraRadera
  6. De har ingen bra tjänst för sina nyhetsbrev, sedan verkar de inte kunna erkänna det när du talar med dem.

    SvaraRadera
  7. HIttade dem inte på facebook. Tycker det är så bra att man kan skriva till företag direkt via mobilen på ett enkelt sett.

    Tex:
    Har skrivit till panduro på Facebook ang en information på nätet som var vilseledande, och fick svar jättesnabbt. Ärendet har gått vidare. Tummen upp när man får hjälp=)

    SvaraRadera
  8. Jobbar själv i butik, tyvärr känner jag igen detdär..det finns inte mycket man kan göra om man inte har steckkod. Datasystemen på kassorna är rätt kompicerade och koderna är till för att personalen inte ska kunna fuska tex. (ex. ge rabatt till kompisar) man behöver koder för att det skall finnas underlag till varför man gett rabatt. Butikerna vill undvika svinn. Och tro mig det finns kunder som gör allt för att "luras" och få rabatt m.m. Allt är inte så enkelt som det verkar :)

    SvaraRadera
  9. Jag förstår. Men varför ringde de inte nån chef eller huvudkontor? Hade kanske krånglat för fler. Hemsidan låg som sagt nere dagen efter. Kanske fanns buggar.

    Förstår precis vad menar. Säger inte emot. :)

    SvaraRadera
  10. Anonym 2sep ang att våga säga till i affärer: missat din kommentar.
    Köpte nyligen Wall stickers på panduro till dörren i Antonios rum. När jag ville flytta bilden så följde färgen på dörren med. Skrev ett mail via deras facebooksida om att jag tyckte texten på hemsidan var vilseledande. Där stod det att de gick att ta bort.
    Tyckte de skulle lägga till att den där rena släta ytan bakom blir förstörd.

    De svarade att det finns många faktorer som spelar in. Ålder på dörren, färg på dörren m.m.

    Fick supersnabbt svar. Trevligt "bemötande". De beklagade och ska skicka ett presentkort på 200 kr. Alltid nåt:)

    Nu sitter bilden där den sitter, kan inte ta bort den för då förstörs dörren. :( men är supernöjd med Panduros service i alla fall :)

    SvaraRadera