fredag 3 augusti 2012

Ny vit stång i köket

Köpte två väggstänger från IKEA. Ville ha dem under mina hyllor i köket för att hänga saker på. Men så var det det här med färgen. Rostfritt stål? Nja, det tog över lite tyckte jag, så jag har lackerat den vit. Även fästen och skruvar. Skruvarna vi satte upp stången med målade jag vita med vanlig målarfärg när stången satt fast på väggen. När köksbänken är tom från renoveringsprylar någon gång framöver skall jag pynta min nya stång med saker som; en handvisp i äldre modell, decilitermått a la lantligt gammal kök och kanske en gammal tratt i emalj.

4 kommentarer:

  1. Har en liknande stång i rostfritt stål, den har dock inte satts upp pga att den bara måste målas innan. Tur att jag blev påmind :P

    SvaraRadera
  2. Haha. Ellerhur?! Nu har du söndagen på dig:) tips, jag "slipade" stången innan för att sprayen skulle sitta bättre. Använde elementfärgen då jag ändå var igång. Det jag slipar metall med är mjukt och... Nej, jag kan verkligen inte förklara. Haha. Googla om du vill veta. Går nig bra att spraya eller måla utan att slipa, men jag slipade eftersom den kommer bli slitage av krokarna...

    SvaraRadera
  3. Uppdatering: var svårt att Googla fram men nu hittade jag. Det jag använder till metall heter slipnylonark. Finns på Biltema och Clas Ohlsson

    SvaraRadera
  4. kanon, vilka bra tips :) Tack!

    SvaraRadera