onsdag 30 maj 2012

Antonios första tand tittade fram idag!


Antonio är idag 5 månader och 3 dagar gammal. Idag har han gallskrikit två gånger. Han brukar inte skrika sådär så jag blev ju helt ställt. Då sa min granne att hon sett att en tand var på väg så det var nog det. Vi gav honom kalla puréer och saker att tugga på. Antagligen tuggade han på så mycket så den tunna hinnan gick sönder för nu på kvällen kom tanden fram. Man känner den tydligt med fingret eller om man skrapar med nageln.
Knäppte 100 bilder för att få med den pyttelilla tanden. Hans tunga åker ju bara ut eller så suger han på mitt finger.
Den är längst fram till vänster på bilden här ovan. Lite suddigt men den är där!

4 kommentarer:

  1. Min lilla plutt har gallskrikit i en månad. Han har flera vita små prickar i munnen och skriket började när jag såg första dock går de långsamt. Hoppas han slipper ha ont av de =)

    SvaraRadera
  2. Oh så sött. Min lilla tjej fick sina två första tänder för typ 2 veckor sen. Det är så sött när dom ler och risgrynen sticker fram.

    SvaraRadera
  3. Åhhhh så söt han är!! :)

    SvaraRadera