onsdag 9 maj 2012

Jag vill också göra en låt!

Jag vill, som så många andra bloggare, göra en låt. Inte för att jag kan sjunga. Kan tilläggas att jag är tondöv (på riktigt), men jag vill ändå göra en låt. Budskapet blir starkt i en låt. Låten skall handla om min kärlek till Antonio, min kärlek till Gabriel eller att jag är arg på någon. Upp i ditt ansikte liksom. Kan också vara något i förhållandet man vill förstärka genom en låt. Hur rolig var inte p3:s tolkning av ”Vill du ligga med mig då”, ”Vill du fria till mig då”? Länk.  Om man är gravid kan man göra en låt ( i smyg) om att magen växer och att man är sugen på mandariner, och sen spela den för killen. Big thing! Snopet och roligt.
Jag ska fundera på vad min låt ska handla om. Jag återkommer med hur det går. Kanske blir det en hel text. Sen finns det säkert någon som kan hjälpa mig med musik och ”förfinande” (förvrängning) av min röst.

2 kommentarer:

  1. haha vad roligt du är "renovera med mig" :D

    SvaraRadera
  2. Ja, jag skrev ju att man kan göra en låt om något i förhållandet man vill förstärka, berätta för sin partner. Jag vill ju att Gabriel ska renovera, skruva, och dona i hemmet med mig. Då passar det bra att göra en låt om det;)

    "släpp loss, nu kör vi. Kan du inte bara... Renovera med mig"

    SvaraRadera