måndag 20 februari 2012

Trerättersmiddag på Paradvåningen

 
Förra veckan fyllde min vän Elin 24 år. Hennes vän Sofie hade tagit på sig att ordna trerättersmiddag i sin våning inne i stan. Även kallad paradvåningen. Det var jättegod mat. Gissa vem som åt upp först? Tamme tusen har jag inte kommit på hur man äter sakta! Sitter man och trånar efter maten, för sakta gaffeln upp till munnen, samtidigt som man avrundar tuggorna med att smutta vin? Kom igen! Är det gott så hamnar maten i min mage utan något vinsmuttande. Jag älskar mat.


Efterätten gömde jag bakom min servett för den tog slut när de andra var inne på sin andra tugga. Det var så sjukt gått så jag måste få säga att det knullade i munnen. (Förlåt för språket).

Sen satt jag vid bordet och tänkte: Ska jag fråga Sofie om en matlåda? Jag ville så gärna att Gabriel skulle få smaka när jag kom hem. Han älskar han med att laga mat och han hade varit så nyfiken på vad vi skulle få. Sen glömde jag fråga. Han fick se bild på maten istället.

I födelsedagspresent fick Elin av mig en förfest. (Sprit och drinkar ingår). Hon får själv välja när hon vill busa till det med en utgång. Av Elin fick jag i födelsedagspresent en familjefotografering. Så man kan säga att vi har en varsin upplevelse att hämta ut av varandra.

Efter middagen spelade vi frågesport. Frågorna var baserade på Elin. De handlade inte om Elin, utan Året då Elin föddes, Elins hårfärg, Elins bloggnamn m.m. Chanserna att svara rätt på frågorna var minimala, det handlade mest om att chansa.
                                    Detta är bara ett smakprov från frågesporten.


Vem av dessa kända personer är född samma månad och år som födelsedagsbarnet?
1. Natascha Kampusch, österrikiskt kidnappningsoffer.
X. Servet Tazegül, turkisk taekwondoutövare
2. Gustav Schäfer, tysk trummis i bandet Tokio Hotel

Lena Phiipsson som blev 2a i Melodifestivalen 1988, vad heter hennes barn?
1. Noa Månfarare
X. Viggo Love Linblå
2. Lenny-Truls

År 2009 sökte Elin aka. Ayleen till Idol för första gången. Vilket av följande Idol-auditionklipp har fått mest sidviningar på youtube?
1. "Olga sjunger på ryska, svenska och spanska"
X. "Tjej sjunger fittan sticker fram"
2. "Oleg, electropop (bra kvalité)"

Elin passar utomordentligt i röd kalufs! Vilken av följande är INTE naturligt rödhårig?
1. Miranda i Sex and the city
X. Bree van de kamp i Desperate Housewives
2. Lindsay Lohan



Bilderna är tagna av mig och Elin, Elin har redigerat dem.

5 kommentarer:

  1. Klart du hade kunnat be om matlåda :D bara kul att du gillade det!

    SvaraRadera
  2. Hi, Neat ροst. Theгe іѕ а
    problem togethеr with youг wеbsіtе in
    internet еxplorer, would teѕt this? IЕ nоnetheless is
    thе markеt lеaԁeг аnd a good compοnent to
    otheг fοlκѕ will leaνe out your grеat
    writing due to thіs pгoblem.

    My webѕіte ... http://ewhaewha.com/xe/?mid=board&page=102&document_srl=46725

    SvaraRadera
  3. Unquestionably bеlieve that that you stated. Youг favorite justificаtion аppeared to
    be at the іnternet the ѕіmplest factor to take note of.
    I sаy to you, I ceгtainly gеt annoyed at the
    same time as peoplе think about issuеs that they juѕt do nоt realize abοut.
    Yοu managed to hit the nail upon the top and outlined out the entire thing
    without having side effect , folκѕ сoulԁ taκе a signal.
    Will lіkely be again to get more. Thank yοu

    Alsο visit my wеb-site :: osterburken.info
    My webpage: linked resource site

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera