onsdag 1 februari 2012

Jag fyller år på lördag

Jag fyller 26 år och syster Rebecca fyller 20 år.
Har helt glömt att skriva att det är min och min systers födelsedag på lördag. Vi har bjudit hem lite vänner hit och jag tror det kommer bli en väldigt trevlig kväll. För första gången på 10 månader ska jag dricka alkohol. Nej, nu ljög jag, Har druckit en och en halv 33cl burk öl. Efter 4 klunkar kände jag hur det gick ut i armarna. Sen när jag drack lite till så kändes det som om händerna hängde ner i backen. Jag visste inte vad jag skulle göra av dem så jag höll dem på de allra mest knasiga vis. Med tanke på att det var länge sen jag ”festade” så tänkte jag bara dricka 3 st öl här hemma. Måste vara försiktig ju! Hahahaha.



Nu till kruxet. VAD SKA JAG HA PÅ MIG?
Har varit på stan i går (måndag) i flera timmar på jakt efter något att ha på mig men hittade inget. Fick på mig ett par shorts i storlek 40 men då fick jag inte igen dem över magen. Jag vill så gärna köpa nåt fint att ha på mig. Bara känslan att känna sig snygg. Känna sig party och peppad. Jag var på MQ, H&M, Gina tricot, Kapphal, Lindex. Såg inte ens nå fina kläder i sann partyanda. Så imorgon ska jag gå igenom alla kläder här hemma och se om jag får på mig något. Har krympt en massa på bara en vecka. För helt plötsligt fick jag på mig en massa av mina t-shirtar. Så får se om jag får på mig något som känns lite extra.

2 kommentarer:

  1. Är nyfiken på hur lång du är och vad du vägde innan du blev gravid? och hur mycket du gick upp i vikt, har för mig att du skrivit något runt 20kg?

    Jag gick upp 18 kg, så jäkla tungt! Men det gick ganska snabbt att gå ner igen. Det kommer med tiden, men visst är det jobbigt med kläder precis efter. Jag hamnade mitt i mellan, mina gravidkläder var alldeles för stora, och mina vanliga kläder för små, så var tvungen att köpa lite kläder då, som inte passar nu så ångrar mig lite :( lägg alltså inte för mycket pengar på nya kläder nu! för kg kommer försvinna snart ska du se. Bäst är nog att köpa sånt som du kan använda sen också, typ leggings, oversize tröjor och sånt :) brukar ju finnas endel snyggt i sån stil!

    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Anonym ang vikten: Jag vägde 53 kilo precis innan, gick upp 22 kilo. Hur mycket jag väger idag vet jag inte. Ska väga mig nästa vecka och se om de där 8 hektona har blivit till nåt kilo nu. Hahaha. ( 8 hekto var det jag hade gått ner utöver det som försvann direkt efter förlossningen)
    Hur som helst får jag på mig lite av mina gamla kläder men inte mina snygga klänningar.

    Idag har jag shoppat massa nytt. Storlek M,s, och xs. xs var oversize som du skrev. M var leggings. Basplagg från H&M. Men jag köpte sånt du skiver om. Skulle inte kosta på mig en dyr topp jag endast kan ha en kort period.
    Min mage har blivit plattare men den där huden hänger ju. Så jag har gördel på mig ibland som håller in huden;)

    SvaraRadera