tisdag 7 februari 2012

Ett bekvämt sätt att mata

Har hittat ett sätt att mata Antonio på natten som jag tycker fungerar utmärkt.
Jag har ju fortfarande ont mellan mina ben sedan förlossningen så att ha Antonio i famnen för länge gör att jag får ont. Även rygg och axlar tar stryk. Men så kom jag på ett sätt att mata honom, speciellt nattetid, som gör att jag inte behöver anstränga min kropp, och jag kan ligga ned och sluta mina ögon om jag vill.
Jag tar bort en soffkudde i soffan och där ställer jag våran BRIObilbarnstol. Däri har jag på kvällen bäddat mysigt med två filtar. Han får sitta däri och jag ligger bredvid och matar honom. Har hänt att jag somnat till och matar hans kind istället för i munnen. Hahaha

4 kommentarer:

  1. Haha! Alla sätt är bra utom dom dåliga.
    Vi fick också klura på olika sätt att mata barnen mitt i natten så man kunde vila samtidigt som man gjorde det.
    Man är ju värsta MacGyver ibland.

    SvaraRadera
  2. Hur ofta matar du på natten?

    SvaraRadera
  3. Hur ofta matar du på natten?
    Svar. Säg att det blir mellan 2-4 gånger. Beror på vad som räknas som natten. Nu är klockan ca 22:30 och han har ätit och somnat. Säg att han vaknar 00, 05, 08. Har jag tur där somnar han om vid 08 och vaknar efter 09. Vaknar han mellan 09-11 så somnar han inte om utan då vill han vara vaken. Då har hans dag börjat.

    SvaraRadera