lördag 17 januari 2009

Vart är melodierna?

Det här inlägget borde jag ha skrivit 2008 men nu blev det inte så. Ville bara ta upp Guns N´ Roses nya album Chinese Democracy. Lite snabbfakta om jag fattat saken rätt. Axl Rose är den person som är kvar sen förr. Alla andra bandmedlemmar har slutat och ersatts med nya. Axl Rose behåller bandnamnet Guns N´ Roses.
.
Bli inta arga nu, ni som gillar skivan, men jag tyckte att den sög. Blev så besviken. Singeln ,med samma namn som skivan är en flopp. Lyssnade om och om igen men hittade ingen melodi i den. Introt är grymt i början men övergången mellan intro och när han början sjunga hör liksom inte ihop. Den här skivan gör mig lika besviken som när Per Gessle släppte sin första skiva som soloartist. Jag hade hoppats på lika bra låtar som Gyllene tider släppte. Det blev inte så. Får inte samma känsla när jag hör "Tycker om när du tar på mig", som när jag hör "Dansar inte lika bra som sjömän". Kan ha att göra med att Gyllene tider har fått en sommarstämpel över sig eller så är det tiden som gjort sitt.


Guns N´Roses nya album Chinese Democracy
.
Vad tycker ni?
.
.

14 kommentarer:

  1. HUR I HELVETE KAN MAN JÄMFÖRA GUNS N' ROSES MED PER GESSLE

    ditt monster marlene -.-

    SvaraRadera
  2. Underbegåvade människa, jämförelsen gäller "att bli besviken på ny skiva"

    SvaraRadera
  3. Jag är ett monster.... Gahhh! Buuu! Hö hö hö

    SvaraRadera
  4. Till monsteranonym. Säger detsamma hon jämför dom inte utan är ute efter besvikelsen/

    SvaraRadera
  5. Hmm....
    Vad vet du om Guns n´Roses från början lilla tossa?

    SvaraRadera
  6. Hade en överlägsen vd-sekretare en gång och hon kallade mig lilla snorpa o tossa mm (ganska kul om man tänker efter)/ma

    SvaraRadera
  7. till anonym som kallade mig underbegåvad ^.^

    mitt betyg ligger på 285 poäng...
    lagom underbegåvad.

    och jag, personligen, tycker det är nästan ett brott att ens benämna guns n' roses i samma text som per gessle. och så var det ett skämt, därav "monster" de som inte förstod det har troligen så låg iq att de inte kan öppna en dörr utan hjälp :)

    hon skrev "Jag hade hoppats på lika bra låtar som Gyllene tider släppte" och det var dessa jag menade man inte borde jämföra med.
    lyssnar inte på någon av dem så jag mixa ihop namnen, tack för mig.

    SvaraRadera
  8. Tack tack tack!!! Ge fan i att jämföra dessa två!!!

    Tossa, ja mamman tolkar ju detta som någonting man säger till de man ser ner på, folk man anser vara lite korkade kanske?!.
    Hmm, kan det vara så att äpplet inte faller så långt ifrån trädet?

    SvaraRadera
  9. Jo så är de/ma

    SvaraRadera
  10. Fan vad tröga en del är. Hon jämför ju inte alls banden utan bsvikelsen. Och Guns från början har det väl aldrig varit tal om. Det är ju nya skivan hon skriver om. Och att hon då blir besviken tyder väl på att hon lyssnat en del på dom äldre skivorna. Nu tycker jag ni är lite taskiga mot Marlene. Läs hela texten igen långsamt ni som inde får in i skallen vad som står där!!

    SvaraRadera
  11. Skall ALDRIG mer skriva om vad jag tycker om en skiva. Ha ha. Jag är ingen musikskribent, det fattar ni väl, så varför reagerar ni som ni gör? Vad tyckte ni själva om skivan? Någon som höll med mig, eller tycker ni helt tvärtom? Det var liksom det jag var nyfiken på...

    SvaraRadera
  12. håller med den person som vissa kallade "undebegåvad" men han rör ändå ihop sakerna :P lite men han kanske inte såg texten i helhet, och om jag har läst den flera gånger nu den andra texten han skrev, man kan i alla fall förstå vad han menar medans han som skrev "tack tack tack" är en idiot. fattade inte ett piss av vad han försökte få fram.

    jag ser det som om marlene jämför dem.

    SvaraRadera
  13. Hon jämför inte dem. Hon jämför besvikelsen när en grupp har haft många bra låtar o sedan förväntar man sig att en ny ska va lika bra men??!!
    Det spelar ingen roll om det är rock, svenkstopp eller schlager om man gillat gruppen o deras hits så kan man bli besviken.
    En allätare som ej gillar grupper utan låtar

    SvaraRadera
  14. CITAT. håller med den person som vissa kallade "undebegåvad" men han rör ändå ihop sakerna :P lite men han kanske inte såg texten i helhet, och om jag har läst den flera gånger nu den andra texten han skrev, man kan i alla fall förstå vad han menar medans han som skrev "tack tack tack" är en idiot. fattade inte ett piss av vad han försökte få fram.

    jag ser det som om marlene jämför dem.
    SLUT CITAT


    HAHA, vilken idiot du är! Du fattar inte ursprungsinlägget. Du fattar inte kommentarerna och du kan inte utrycka dig förståeligt i skrift.

    SvaraRadera