onsdag 21 januari 2009

Björnön

Förlåt igen. Internet har legat nere denna vecka också, men nu är det igång.
I helgen var Gabriel, jag och Rebecca på Björnön. För er som inte vet vad Björnön är så kan jag berätta att det är som en liten ö här i Västerås. På sommaren kan man bada på olika stränder där, grilla, campa, hyra stuga. Kanottävlingar mm. På vintern finns det pulkabacka, snowboardbacke och skridskospår.
.

Rebecca glider ut på isen.


Rebecca och jag.


Vi gick inte ut så långt. Bara så långt så att sanden under isen syndes igenom. Skulle isen gå sönder så ramlade vi inte igenom "helt" i alla fall. Ganska fega var vi.


Gabbe frös om öronen. Beccis värmer dom.


Gabbe och jag tittar ut över isen, bort till andra sidan där man ser staden.


Vi stod på några klippor och titta på den fina utsikten.
.
.
Tog några fina vy-bilder som tyvärr blev suddiga. Ska önska mig stativ i födelsedagspresent. Japp, fyller år väldigt snart.
.
.

2 kommentarer:

  1. Heter det inte Björnö?

    SvaraRadera
  2. Till anonym ang björnön: Jag säger björnön för att det är just den ön. En ö, den ön. Sedan nu när jag googlade så kom jag fram till att det heter Björnön:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn%C3%B6n,_V%C3%A4ster%C3%A5s

    SvaraRadera