söndag 4 januari 2009

Iskallt

Åkte till hamnen bara för att jag skulle ta en bild som jag hade i huvudet. Dock blev det inte som jag tänkt mig för jag hann bara med två bilder. Sen var vi tvungna att gå tillbaka till bilen för vi frös. Det var 14 minusgrader ute! 14minus!
Zoomen var inte den bästa på mitt objektiv så nästa gång skall vi ta bilden från ett annat ställe. Sen måste det vara lite, lite ljusare ute så bilden blir ljusare. Men visst är den fin ändå?
(Klicka på bilden så blir den större).
.
.

6 kommentarer:

  1. hujedamej vad kallt!
    och hujedamej vilken fin bild du tog!

    läste om dina pärlplattor, fasen vilken precision. cool ananas.

    =)

    SvaraRadera
  2. Åhh, Fin bild :D Hatar när det är kallt. Vi hade -25,3 imorse när jag vakna. Då hade man ingen lust att kliva upp å pallra sig till jobbet :P

    SvaraRadera
  3. Tycker om vintern men håller med om att det är jobbigt när det blir för kallt.. hade -23 igår =/

    SvaraRadera
  4. Tjena
    Tror inte det behöver vara ljusare ute för qatt din bild ska bli ljusare. Du ändrar bara slutar tiden så kamran slukar mer ljus och du får en ljusare bild fast att det är mörkt ute. och skulle du endå tycka bilden e för mörk så fixar du om det lätt i datorn. Hoppas att det funkar! Annars kan du ju höra av dig.

    SvaraRadera
  5. Till Jocke. Jag ändrade till manulett och ställde in slutartiden på typ 30 sek. vad vet jag hur lång tid, men länge var det. Ändå blev bilden skitmörk. Nästan helt svart. Alltså glömde jag väl någon annan inställning. Viste ej om jag skulle börja pilla på bländaren. ISO:n. Jag hann inte prova för det var 14 minus så vi åkte hem. men fick två bilder på auto.

    SvaraRadera
  6. Okej är svårt de där med bilder på natten. Ja brukar använda ställ när ja tar så ja inte får sudiga bilder men tyckte din blev rätt bra endå. Du ska nog inte exprimentera med ISO dår får du bara en grusig bild vilket inte blir bra i datorn heller. men du får adda min msn så eller titta över så ska ja visa lite va du kan göra, både på datorn och med kamran...
    Hörs Jocke msn. jocke.persson@live.se

    SvaraRadera