fredag 23 januari 2009

Hello Kitty - Hello Världen

Josephine har skickat mig ett mail om en artikel hon läst på aftonbladet:
.
Hello världen- Hello Kitty

Taiwanesiskt BB domineras helt av den lilla katten.

.
På väggarna, på filtarna, på sköterskornas kläder... BB-avdelningen på det privata Hau Sheng-sjukhuset domineras helt av den japanska figuren Hello Kitty. Ägaren, Tsai Tsung-ji, är nämligen övertygad om att Hello Kitty har en lugnande effekt på nyfödda barn och nyförlösta mammor och har därför betalat en okänd summa till varumärkets ägare för att få pryda sitt BB med henne.
Förstagångspappan Chen Wensheng, 24, säger att sjukhuset var helt rätt för honom och hans familj.
- Både jag och min fru gillar Hello Kitty, och vi valde det här sjukhuset efter att ha sett det på tv. Det är ett sött, varmt och mysigt ställe, precis som Hello Kitty, säger han till AP.


.
.

4 kommentarer:

  1. hmm..ja kanske man ska åka dit o föda
    ahahha

    SvaraRadera
  2. svar "tandställning"

    Okej då har de gått rätt fort för dig va kul :) jo jag har bara haft min i 3 veckor :P men dom säger att de kommer ta 1,5 år men hoppas de går fortare (A) min problem var mina "vampyrtänder" kram angelica

    SvaraRadera
  3. Ja, det är sött när barn och bebisar har dessa saker, så visst är det skillnad på folk & folk. Du är bara töntig.

    SvaraRadera
  4. Tur att det finns töntiga annars skulle världen va tråkig/en tönt till

    SvaraRadera